Etkinlik Röportaj Şenliği Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Röportaj Şenliği (Röportaj, Soru Sorma, Cevap Verme)
Etkinliğin Çeşidi
: Türkçe , Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
D G : K : Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Soru cümlesi kurar. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı başlatır.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı sürdürür. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı sonlandırır.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını bekler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder. )
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Gerektiğinde liderliği üstlenir.)
MATERYALLER : Mikrofon veya mikrofon yerine kullanılabilecek bir nesne, boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Röportaj, mikrofon, çarpı işareti
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Mikrofon veya mikrofon yerine kullanılabilecek bir nesne ile şarkı söylenerek çocukların dikkati çekilir.
• Şarkı rap tarzında söylenerek çocukların sandalyelere oturmaları sağlanır.
İşte geldi zamanı
Sen de söyle şarkını
Başlasın oyun eğlence
Haydi katılsana bize…
…….burada mı? ….…burada mı? (Çocukların isimleri söylenir.)
• Mikrofon aracılığıyla çocuklarla sohbet edilir. Sohbet esnasında “Adı, soyadı, yaşı, okulunun adı nedir?” soruları yöneltilir.
• Birkaç çocukla sohbet ettikten sonra “Sizce röportaj ne demektir?” sorusu sorularak cevapları alınır. Röportajın en az iki kişi ile yapılabileceği, bu kişilerden birinin soruyu soran, diğerinin de cevabı veren kişi olduğu söylenir. Röportajın çeşitli konularda yapılabileceği söylenerek daha önce röportaj izleyip izlemedikleri sorulur.
• Çocuklara “ Siz de röportaj yapmak ister misiniz?” sorusu yöneltilerek ikili eş olmaları istenir.
• Eşlere çalışma sayfaları dağıtılır ve bölümlerindeki soruları tahmin etmeleri istenir. Ardından sayfadaki bölümler tek tek açıklanır (En sevdiğin sayı, en sevdiğin şekil, okulun en sevdiğin bölümü, en sevdiğin meyve, en sevdiğin renk).
• Soru soran kişinin, cevabın üzerine bir boya kalemi ile çarpı işareti koyacağı belirtilir.
• Röportajlar tamamlandıktan sonra soru soran eşler ile cevap veren eşler rolleri değiştirir ve yeniden çalışma sayfaları dağıtılır.
• Tüm röportajlar tamamladıktan sonra eşlerden yan yana oturmaları istenir.
• Eşler sırayla çalışma sayfalarındaki bilgileri arkadaşlarına anlatır. Örneğin “Arkadaşım en çok çilek seviyormuş, en çok oyun odasında oynamayı istiyormuş vb.”

DEĞERLENDİRME

• Öğretmen mikrofon aracılığıyla çocuklarla röportaj yaparak değerlendirme sorularını sorar;
• Bugün yaptığımız etkinlikler hakkında ne düşünüyorsun?
• Röportaj yaparken arkadaşına hangi soruları sordun, başka hangi soruları sormak isterdin?
• Röportaj sayesinde arkadaşının hangi özelliklerini öğrendin?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden, çocuklarıyla bir konuda röportaj yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu riski olan bir çocuk varsa; etkinliklere katılması konusunda cesaretlendirilmeli ancak grup önünde sunu/ konuşma yapması için zorlanmamalıdır.

ÖNERİLER

• Çalışma sayfasına kendi okulunuzun bölümlerinin fotoğrafları eklenebilir.
• Çocukların okul çalışanları ile röportaj yapmaları sağlanabilir.

Ekler
1.jpg