Etkinlik Torbada Neler Var Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Torbada Neler Var (Sert-Yumuşak, Baskı Çalışması)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat , Hareket (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır. )
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Atılan topu elleriyle tutar. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemelere araç kullanarak şekil verir.)
MATERYALLER : Çatal, ponpon, patates, soğan, yaprak, sünger, parmak boya, pastel boya, torba, pinpon topu
SÖZCÜKLER : Baskı, pinpon,sünger
KAVRAMLAR : Sert-Yumuşak
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara peluş bir oyuncak, tahta bir blok vb. gösterilerek sırayla dokunmaları istenir. Çocuklara neler hissettikleri sorulur. Peluşun yumuşak, tahtanın sert olduğunu söylenir.
• Vücudun çeşitli kısımlarına dokunarak veya sınıfta sert ve yumuşak malzemeleri bulup getirmeleri istenerek yumuşak ve sert dokuları hissetmeleri sağlanır.
• Ardından çocuklar sıra ile içinde baskı için çeşitli materyallerin bulunduğu torbadan nesne seçerler (çatal, ponpon, patates, soğan, yaprak, pinpon topu, sünger vb.).
• Seçtikleri nesnelerin yapıları incelenir.
• Sert mi yumuşak mı oldukları ile ilgili konuşulur.
• Nesneler incelendikten sonra verilen boyalar ile kâğıtlara baskı çalışması yapılır.
• Yapılan baskıların kurumasının ardından çocukların ortaya çıkan şekli bir resmin parçası olarak hayal edip resmi tamamlamaları istenir.
• Tamamlanan resimler panoda sergilenir.
• Baskı malzemelerinden bir tanesi ile oyun oynanacağı söylenir. • Çocuklardan malzemelerle oyun üretmeleri istenir.
• Çıkan oyun fikirleri denenir.
• Malzemelerden pinpon topu, ponpon vb. ile atma, yakalama, yuvarlama, üfleyerek hareket ettirme, yan yana dizme vb. çalışmalar yapılarak etkinlik çeşitlendirilebilir.

DEĞERLENDİRME

• Torbadan neler çıktı?
• Pinpon topları ile ne yaptık?
• Malzeme baskısını nasıl yaptık?
• Etkinliğimizi tekrar yapmak ister miydiniz? Neden?
• Hangi dokudaki eşyalara dokunmak sizi mutlu eder? (pütürlü, kaygan, sert, yumuşak)
• Daha önce gördüğünüz yumuşak ve sert nesneler nelerdir?
• Etkinlikte baskı için kullandığımız malzemeleri günlük hayatta nerelerde görüyor veya kullanıyoruz?

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocukları ile birlikte evde sert -yumuşak, pütürlü-kaygan nesne bulma oyunu oynayabilecekleri önerisinde bulunulabilir. Çocuklar evde oynadıkları oyunu sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir.

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğun torbadan çıkan nesnelere dokunarak onları tanıması sağlanabilir

DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Aynı malzeme ile baskı yapmak isteyen çocuklara istedikleri malzemeyi arkadaşlarının işi bitene kadar sabrederek beklemeleri gerektiği, bunun güzel bir davranış olduğu belirtilebilir.
ÖNERİLER

• Etkinlik için farklı dokulardaki başka materyaller de kullanılabilir