• Sınıf iki gruba ayrılır. Bir gruptan ayakkabı ve çoraplarını çıkarmaları istenir. Resim kâğıtları duvara ya da yere uygun pozisyonda yerleştirilir. Çocuklardan ayak parmak aralarına boya kalemlerini sıkıştırarak resim yapmaları istenir.
• Diğer gruptaki öğrencilerin gözleri göz bandıyla kapatılır. Çeşitli boyama sayfaları dağıtılarak boyamaları istenir.
• Boyama etkinliğinin ardından çember şeklinde oturulur. Çocuklarla etkinlik sırasında nasıl hissettikleri, nerelerde zorlandıkları hakkında sohbet edilir.
• Feridun Oral’a ait olan “ Farklı Ama Aynı” adlı hikâye okunur.
Hikâyenin ardından “Minik oğlak nasıl bir yavruydu? Çoban minik oğlak için ne yaptı? Başka neler yapabilirdi? Çevrenizde minik oğlak gibi desteğe ihtiyaç duyan biri olsa siz neler yapardınız?” vb. sorularla çocuklarla sohbet edilir.
• Çocuklarla birlikte Engelliler Haftasına yönelik çeşitli sloganlar bulunularak pankartlar/dövizler oluşturulabilir. Dövizler süslenerek okulun çeşitli bölümlerinde sergilenebilir.
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte Engelliler Haftası ile ilgili bir afiş çalışması yapmaları istenebilir.
• Yapılan çalışma sırasında engelli bireylerin hakları göz ardı edilmemeli, kullanılan kelimelere, ifadelere özen gösterilmelidir.
• Sınıf mevcudu ve fiziksel imkânlar göz önünde bulundurularak gruplar farklı şekillerde oluşturulabilir. Az kişilik sınıflarda çocukların her etkinliği bireysel gerçekleştirilmesi sağlanabilir.
• Gözleri kapatmak için göz bandı yerine atkı, eşarp, şal, bandana ya da kumaş parçaları kullanılabilir.
• Çocukların yaş grupları ve ilgileri doğrultusunda “Evini Bul” isimli oyun oynanabilir. Çocuklardan ikili eş olmaları istenir. Eşlerden birinin gözleri göz bandı ile kapatılır. Diğer çocuklar gözleri kapalı olan arkadaşlarını tehlikelerden korumaya çalışırlar. Uzak bir mesafeye sandalye konur ve gözleri kapalı olan eşler sandalyeyi bulup oturmaya çalışır. Tüm çocuklar oyunu oynayana kadar etkinliğe devam edilir. Oyun sonunda çocuklara gözleri kapalı iken neler hissettikleri sorulur.