Etkinlik Kara Tahta Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Kara Tahta (Siyah, Sıfat, Eş Anlamlı Sözcük)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
D G : K : Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken sıfatı kullanır.)
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş anlamlı sözcükleri kullanır. )
MATERYALLER : Kara tahta, akrilik boya, derz dolgu, renkli tebeşirler, mukavva, yapıştırıcı, fırça, mukavva
SÖZCÜKLER : Kara, tahta
KAVRAMLAR : Siyah
ÖĞRENME SÜRECİ

• Sınıfa küçük bir kara tahtayla gelinerek çocukların dikkati çekilir. Çocuklara daha önce kara tahta görüp görmedikleri sorularak kara tahtayı incelemelerine fırsat verilir.
• Kara ve tahta kelimelerine dikkat çekilerek bu tahtaya neden bu ismin verilmiş olabileceği sorulur. Rengi siyah olduğu için cevabına ulaşılır. Siyah ve karanın aynı anlama geldiği vurgulanır.
• “Sınıfımızda rengi siyah olan başka neler var?” diye sorulur. Siyah nesneleri bularak onları kara karton, kara kalem, kara lego, kara saat vb. şekilde betimlemeleri istenir.
• Sınıftaki siyah nesneler incelendikten sonra çocuklara kara tahta yapılacağı söylenir.
• Bulut şeklinde kesilen mukavvalar çocuklara dağıtılır.
• Bir bardak siyah akrilik boya, iki yemek kaşığı derz dolgusu, bir yemek kaşığı su karıştırılarak kara tahta boyası elde edilir.
• Çocuklar kara tahta boyasını mukavvaların üzerine fırçayla sürerler. Beş-on dakika beklendikten sonra renkli tebeşirlerle serbest resim çalışmaları yapılır.
• Yapılan kara tahtalar eve gönderilir.

DEĞERLENDİRME

• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan siyah renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden eve gönderilen kara tahtaları ve tebeşirleri kullanarak çocuklarıyla birlikte resim yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta konuşma ve dil bozukluğu riski olan bir çocuk varsa; kelimeleri telaffuz ederken cesaretlendirilmeli ve model olunmalıdır.

ÖNERİLER

• Serbest resim çalışması yerine sayı çalışmaları, çizgi çalışmaları da yapılabilir.
• Oluşturulan kara tahta üzerine tebeşirle çizilen resimler pamuk ya da peçete ile silinerek tahta tekrar kullanılabilir.
• Kara tahta, malzemeler temin edilemezse siyah fon kartonu ve mukavva kullanılarak da yapılabilir

Ekler
kara tahta 2.jpg kara tahta.jpg