Etkinlik Yeşil Balonun Hikâyesi Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Yeşil Balonun Hikâyesi (Renk, Yeşil)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
MATERYALLER : Balon, sarı ve mavi parmak boyası
SÖZCÜKLER :
KAVRAMLAR : Yeşil
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla çember şeklinde oturulur. Öğretmen cebinden yeşil bir balon çıkararak şişirir “Şimdi yeşil balonun hikâyesini dinleyeceğiz.” der ve hikâyeyi anlatmaya başlar.


                                             Yeşil Balonun Hikayesi
“Yeşil balon çok heyecanlıydı ve diğer balonlardan ayrılarak havada uçmaya başladı. Önce yeşil ağaçları gördü, ne kadar çok ağaç vardı ve hepsi kendisiyle aynı renkteydi. Daha sonra biberleri, salatalıkları, ıspanakları, erikleri gördü; derenin kenarında da yeşil kurbağaları. Biraz daha ilerleyince yeşil bir bina gördü. O binanın içinde hareket eden bir şeyler vardı. Merak etti. Acaba neydi? Yaklaştı, yaklaştı ve cama geldiğinde içeride resim yapan çocuklar gördü. Çocukların önünde iki renk boya vardı. Biri mavi, biri de sarı. Ne yapacaklarını merakla beklemeye başladı. Çocuklar bu iki rengi karıştırıyorlardı. O da ne? Gözlerine inanamadı. Kendi rengi oluşmuştu. “Aaa! Yeşil… Benim rengim. Demek ki benim rengim mavi ve sarı rengin karışımından oluşuyor” dedi ve gökyüzüne doğru uçmaya devam

                                                                                        E. Dönmezler


• Hikâyenin ardından çocuklara:
“Yeşil balon kendi rengiyle aynı renkte neleri gördü? Çocuklar hangi renkleri karıştırınca yeşil rengi elde ettiler?
Yeşil renkte başka neler var? ” vb. sorular sorularak çocuklardan cevapları alınır.
• Çocuklardan çevrelerindeki yeşil renkteki varlıkları söylemeleri istenir.
• Ardından masalara geçilir. Sarı ve mavi parmak boyaları karıştırılarak yeşil renk oluşturulur. Çocuklara A4 kâğıtları dağıtılarak yeşil renkte olan meyve, sebze ve hayvan vb. resimleri çizmeleri ve boyamaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan yeşil renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir. 

AİLE KATILIMI

• Evde yeşil olan marul, maydanoz vb. malzemeleri kullanarak salata yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu  olan bir çocuk varsa; hikâye ile ilgili soru cevap çalışmasında biraz daha yavaş ve sakin konuşulmalı ve çocuğun cevabı söylemesi için yeterince süre tanınmalıdır.

 

ÖNERİLER

• Etkinlik,  diğer ara renkler için de uygulanabilir.