Etkinlik Dişlerimi Fırçalıyorum Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Dişlerimi Fırçalıyorum (Ağız ve Diş Sağlığı)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın tadını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın miktarını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler. )
Ö B : K : Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Dişini fırçalar.)
Ö B : K : Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. (Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER : Çocukların eski ve yeni diş fırçaları, diş macunu, kraft kağıdına çizilmiş diş görselleri, beyaz parmak boya.
SÖZCÜKLER :
KAVRAMLAR : Eski-Yeni
ÖĞRENME SÜRECİ

• Sınıfa eski bir diş fırçası ile gelinerek çocukların dikkati çekilir. Öğretmen diş fırçasının kendisine ait olduğunu ve uzun süre kullandıktan sonra artık eskidiğini, diş sağlığı için fırçayı yenisiyle değiştirmesi gerektiğini söyler.
• Ağız ve diş sağlığımızı korumak için neler yaparız, dişlerimizi fırçalarken başka hangi malzemeleri kullanırız gibi sorular sorularak konuyla ilgili sohbet edilir.
• Masalara geçilir. Çocuklara, daha önceden getirmeleri istenen eski diş fırçaları dağıtılır ve incelemeleri için fırsat verilir.
• Fırçaların rengi, şekli, büyüklüğü uzunluğu, dokuları, yapıldığı malzemeler hakkında karşılaştırmalar yapılarak çocukların gözlem yapmaları sağlanır.
• Diş fırçalarının neden eskidiği sorulur. Diş fırçasının belirli aralıkla yenilenmesi gerektiği vurgulanır. "Sizce eski diş fırçalarıyla neler yapabiliriz?" sorusu sorularak çocukların fikirleri alınır. Ardından “Eski diş fırçamızı atmadan önce fırçalarımızla boya yapacağız.” denilerek kraft kağıdına çizilmiş diş görselleri dağıtılır.
• Beyaz parmak boyası ve diş fırçası kullanarak görseli diş fırçalıyormuş gibi boyamaları istenir. Boyama esnasında “Yukarı-aşağı, sağa, sola, hızlı, yavaş fırçalayalım vb. yönergeler verilir.
• Tamamlanan çalışmalar kuruması için panoya asılır.
Yeni diş fırçaları çocuklara dağıtılır. “Yeni diş fırçalarımızı ilk burada kullanacağız ve eskiyene kadar düzenli bir şekilde dişlerimizi fırçalayacağız.” denilerek hep birlikte lavaboya gidilir.
• Diş macunlarının tadı, kokusu, ne kadar kullanmamız gerektiği hakkında sohbet edilir.

DEĞERLENDİRME

• Bir dişin sağlıklı ya da sağlıksız olduğunu nasıl anlarız?
• Dişlerinizi fırçalıyor musunuz?
• Dişlerimizi fırçalarken hangi malzemeleri kullanırız?
• Dişlerimizi fırçalarken nelere dikkat ederiz?
• Dişlerimizi günde kaç kere fırçalamalıyız?
• Babası Selin’i dişlerini kontrol için doktora götürdü. Doktor Selin’e dişlerinin çok sağlıklı olduğunu söyledi. Selin, dişlerinin sağlıklı olması için neler yapmış olabilir?

AİLE KATILIMI

• Ailelere diş fırçalama takip çizelgesi gönderilerek çocukların düzenli diş fırçalamalarına rehberlik etmeleri istenebilir.

ÖNERİLER

• Yeni diş fırçalarının hijyen kurallarına uygun bir şekilde kullanılması, muhafaza edilmesi ve eve geri gönderilmesi sağlanmalıdır.
• Ailelere eski diş fırçalarının etkinlik için kullanılacağı önceden bildirilmelidir.
• “Dişlerini Fırçala” isimli video izlenerek videodaki şarkı hareketleriyle birlikte tekrar edilebilir.

Ekler
D¦-+Ş FIR+çALAMA.jpg