• Dünya küresi çocuklarla birlikte incelenir.
• Küre üzerinde her ülkenin farklı renkte gösterilmesinin sebebinin ne olabileceği üzerine konuşulur.
• Bu ülkelerin isimleri neler olabileceği ve bizim ülkemizin isminin ne olduğu sorulur.
• Vatanımızın, yaşadığımız ülkenin adının Türkiye olduğu söylenir.
• Türkiye’nin dünya küresi üzerinde nerede olduğu sorularak yeri bulunur.
• Ülkemizin bayrağı çocuklara gösterilir adının Türk bayrağı olduğu söylenir.
• Ardından çocuklarla “Türkiye” adlı şarkı hep birlikte söylenir.
Türkiye
Doyamadan suyuna havasına
Yalın ayak çıktım yola
Kalamadım Avrupa Amerika
Sonunda bak döndüm sana
Az gittim uz gittim
Dere tepe düz gittim
Çok gezdim çok gördüm
Bulamadım ah...
Tüm yolların sonunda
Damarımda kanımda
Yüreğimde canımda
Türkiye...
Söz: H. Çivicik
Müzik: M. Çelik - G. Turan
• Standart ölçülerinde hazırlanmış Türk bayrağı şablonu çocuklara dağıtılır. Çocuklardan bayrağı aslına uygun renklerde boyamaları istenir.
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Ülkemizin adı nedir?
• Daha önce başka bir ülkeye gittiniz mi?
• Gittiğin ülke nasıl bir yerdi?
• Daha önce başka bir ülkeden gelen biriyle tanıştınız mı? Nasıl biriydi? Kıyafetleri nasıldı? Konuşması nasıldı?
• Ailelerden çocuklarıyla evde dünya haritasını incelemeleri, dünyanın farklı yerlerindeki farklı ülkeler hakkında sohbet etmeleri, bu ülkelerin bayraklarını incelemeleri ve sınıfa göndermeleri stenebilir.
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; kullanılacak dünya küresi kabartmalı seçilebilir.
• Dünya küresi bulunmadığı durumlarda dünya haritası da kullanılabilir