Etkinlik Hayal Etmemek Tek Engeldir Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Hayal Etmemek Tek Engeldir (Kolay-Zor, Empati, Başlangıç-Bitiş, Engelliler Haftası)
Etkinliğin Çeşidi
: Oyun , Türkçe , Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının haklarını korumak için ne yapması gerektiğini söyler.)
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. )
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
MATERYALLER : Kağıt ve boyalar
SÖZCÜKLER : Yetersizlik, engel, özel gereksinim
KAVRAMLAR : Kolay-Zor , Başlangıç-Bitiş
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara bu haftanın Engelliler Haftası olduğu söylenir.
Çocukların empati kurabilmesi için bazı çalışmalar yapılır.
Çocuklara kâğıtlar dağıtılır. Kalem kullandıkları ellerini arkaya saklayarak diğer ellerine boya verilir ve kâğıtlara resim yapmaları istenir. Resimler incelenir.
• Haftanın adının “Engelliler Haftası” olduğu fakat yetersizlik olarak ifade etmenin daha yerinde olacağı bilgisi çocuklarla paylaşılır.
• Farklı desteğe ihtiyacı olan türlere örnekler verilir (görme yetersizliği, işitme yetersizliği…). Çevremizde herhangi bir yetersizlik durumu yaşayan biriyle karşılaşırsak nasıl davranmamız gerektiği, hem onların bizden hem de bizim onlardan öğrenecek çok şeyimiz olduğu hakkında sohbet edilir.
• Çocuklar eşleştirilir. Başlangıç ve bitiş noktaları belirlenerek bu kavramlar hakkında sohbet edilir.
• Eşlerden biri gözlerini kapatır. Eşi onu omuzundan tutarak sınıfta dolaştırır. Eşler rol değiştirerek çalışma tekrarlanır.
• Normal gelişim gösteren bireyler çevrede bağımsız şekilde hareket edebilirken özel gereksinimli bireylerin de buna haklarının olduğu söylenir.
• Sınıf, okul, okul bahçesi vb. yerler farklı yetersizlik durumlarına göre değiştirilmek istense neler yapılması gerektiği ve üzerimize düşen sorumlulukların neler olduğu çocuklarla bulunur (Tekerlekli sandalye için rampa, gerektiğinde yardım edilmesi vb).
• İnsanların farklılıkları, bu farklılıklara saygı duyma ve toplumda farklı kişilerle yaşamanın öneminde bahsedilir.

DEĞERLENDİRME

• Bir yetersizliğin olsaydı neler hissederdin?
• Tek el ile resim yaparken nasıl hissettiniz?
• Özel gereksinimli kişilerin hayatının daha kolay olması için neler yapabilir, onlara nasıl yarımcı olabiliriz?
• Toplumda birbirimize karşı ne gibi sorumluluklarımız var?
• Başkalarının haklarını korumak için neler yapmalıyız?
• Kendi haklarımızı korumak için neler yapmalıyız?

Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, başlangıç-bitiş kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir

AİLE KATILIMI

• Ailelere hafta ile ilgili notlar gönderilebilir.
• Çocuklarıyla Engelliler Haftası ile ilgili broşür, afiş vb. hazırlaması istenebilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı :
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Engelliler Haftası
ÖNERİLER

• Çocuklar gözlerini kapama konusunda zorlanmamalıdır.
• İsteyen çocuk için uyku bandı kullanılabilir.
• Sınıfta yetersizlik türünden birine sahip bir çocuk varsa hassasiyetleri göz önünde bulundurulmalıdır.