• Çocuklara “Vatandaş ne demektir?” sorusu yöneltilir.
• Nasıl iyi vatandaş olunacağı, iyi bir vatandaşın ülkesine karşı görev ve sorumluluklarının neler olabileceği sorulur.
• Çöpleri çöp kutusuna atma, doğaya ve doğada yaşayan canlılara karşı duyarlı olma, ihtiyacı olanlara karşı yardımsever olma, iş birlikçi olma, oy kullanma, çeşitli mesleklerde insanların çalışmaları, milli bayram kutlamaları, askerlik eğitimini gösteren çeşitli kartlar çocuklara gösterilir, bu kartlar üzerine sohbet edilir.
• Ardından sınıfta hareketli bir müzik çalınır, müzik ara ara durdurularak bu kartlardan biri gösterilir, çocuklar gösterilen karttaki davranışı canlandırırlar.
• Daha sonra bu kartlar boyutunda boş kartlar çocuklara verilir, çocuklardan iyi bir davranışın resmini yapmaları istenir.
• Yapılan resimler sınıf panosunda sergilenir
• Resimli kartlarda hangi davranışları gördük?
• Bu davranışlardan en çok hangisini beğendiniz? Neden?
• Çevrendeki insanların hangi davranışları göstermesini istersiniz? Neden?
• Ali, arkadaşı Ayşe’ye: “Şimdi daha çocuğum, ama büyüdüğümde ülkem için iyi şeyler yapmak istiyorum.” diyor. Sence Ali ülkesi için neler yapabilir?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan doğru-yanlış ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir
• Ailelere not gönderilerek ailelerin çocuklarıyla örnek vatandaşlık davranışları hakkında konuşmaları, kendi günlük yaşamlarından örnekler vermeleri istenebilir.