• Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır. Sonbahar mevsiminde çevrede oluşan değişiklikler gözlemlenir.
• Yere dökülen yapraklardan birer tane alınarak sınıfa geçilir. • • Yapraklar incelenir.
• Büyüklüklerine, damar yapılarına, düz – testere kenarlı oluşlarına dikkat çekilir.
• Tüm çocukların karşılaştırma yaparak fikrini söylemesi için fırsat verilir.
• İncelemeler yapıldıktan sonra yapraklar ortaya konularak müzik açılır. Yapraklar çocuk sayısından bir eksiktir.
• Müzik eşliğinde dans eden çocuklar, müzik kapandığında birer yaprak alırlar.
• Yaprak alamayan çocuk oyundan çıkarken ortadan bir yaprak alarak duvarda asılı olan üzerinde ağaç resmi bulunan resim kağıdına yapıştırır.
• En sona kalan çocuk da yaprak yapıştırdığında oyun sonlandırılır.
• Ortaya çıkan sonbahar ağacı sınıfta sergilenir.
• Bahçede neler gözlemledik?
• Sonbahar size hangi rengi çağrıştırıyor?
• Sizce yaprakların nasıl farklılıkları, benzerlikleri vardı?
• Kaç tane büyük yaprak vardı?
• Kaç tane kalın damarlı yaprak vardı?
• Kenarları düz yaprak var mıydı?
• Testere kenarlı yaprak var mıydı?
• Yapraklar çöp müdür? Neden?
• Çevrenizde bu yapraklardan daha farklı özellikte yapraklar gördünüz mü? Renkleri nasıldı? Dokuları nasıldı? vb.
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yürüyüşe çıkmaları ve bu sırada sonbahar mevsiminin gelmesi ile doğada oluşan değişiklikler hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yaprak koleksiyonu yapmaları istenebilir.
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; dışarı çıkarken yürüme arkadaşı seçmesi sağlanabilir.
• Oyun sırasında oluşabilecek kazaları önlemek için yapraklar aralıklı koyulmalıdır.
• Okul bahçesinde çocukların yaprak bulabilecekleri alan yoksa öğretmen önceden bahçenin çeşitli yerlerine yapraklar yerleştirebilir.
• Yaprak çeşitleri görselleri üzerinden toplanan yapraklarla görseller arasında benzerlikleri bulma çalışması yapılabilir