Etkinlik Hayatımızı Kolaylaştıran İcatlar Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Hayatımızı Kolaylaştıran İcatlar (Elektrikli Ev Aletleri, Enerji Tasarrufu Haftası, Tutumlu Olmak)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
MATERYALLER : Farklı boyutlarda kutular, artık materyaller (alüminyum folyo, cd, düğme vb), yapıştırıcı, makas, boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Enerji tasarrufu
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

Bir ağacı oymuşlar, içine dünyayı koymuşlar (televizyon).

Kırışık mırışık bu giysiyi giyemem, kim düzeltir bilirim, adını söyleyemem (ütü).

Ağzını açar alev saçar, üstünde yemek altında pasta pişer (fırınlı ocak).

Su koyarız, buz çıkar (buzdolabı).

• Bilmeceler ile çocukların dikkati çekilerek çocuklarla evimizde kullandığımız, hayatımızı kolaylaştıran elektrikli ev aletleri hakkında sohbet edilir.

• “Buzdolabı olmasaydı ne olurdu, fırın sürekli çalışsaydı ne olurdu, televizyon sürekli çalışırsa ne olurdu?” vb. sorular yöneltilerek çocukların görüşleri alınır. Bazı aletlerin sürekli çalışması gerektiği, bazı aletleri ise işimiz bittikten sonra kapatmamız gerektiği hakkında sohbet edilerek enerji tasarrufunun önemine dikkat çekilir.

• Ardından farklı boyutlarda karton kutular çocuklara gösterilir. Kutularla neler yapabilecekleri sorulur. Düşünceleri alındıktan sonra çocuklar üç gruba ayrılır.

• Her gruba kutular, artık materyaller, makas, yapıştırıcı ve boya kalemleri verilerek elektrikli ev aleti (buzdolabı, televizyon, çamaşır makinesi vb.) yapmaları istenir.

Yapılan elektrikli ev aletini tanıtarak hangi durumlarda nasıl kullanıldığı hakkında sunum yapmaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• Hayatımızı kolaylaştıran elektrikli ev aletleri nelerdir?

• Evinizde en çok hangi elektrikli ev aleti kullanılıyor?

• Elektrikli ev aletlerini kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

• Hayatımızı kolaylaştırmak için sen nasıl bir alet icat etmek istersin?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocukları ile enerji tasarrufu hakkında sohbet etmeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğun performansına göre etkinlik içinde sırasıyla sözel yardım, işaret ipucu, model olma ve gerektiği durumlarda fiziksel yardım ile desteklenmelidir.

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Enerji Tasarrufu Haftası
ÖNERİLER

• Enerji tasarrufu ile ilgili video ya da çizgi film izletilebilir.

Ekler
Hayatımızı kolaylaştıran İcatlar1.jpg Hayatımızı kolaylaştıran İcatlar2.jpg Hayatımızı kolaylaştıran İcatlar3.jpg