• Kitap merkezinde bulunan kitaplar incelenir. Resimlerine ve yazılarına dikkat çekilir.
“Kitap yazan kişiye ne denir?” sorusu yöneltilir ve yazar cevabına ulaşılır.
• Çocukların seçtiği bir kitap okunarak yazarın anlatmak istedikleri hakkında sohbet edilir.
• Yazarların önemli kişiler oldukları, düşüncelerini kitapları aracılığı ile bizlere ulaştırdıkları belirtilir.
• “Şimdi biz de kendi kitabımızı hazırlayalım.” denerek masalara geçilir.
• A5 boyutunda kesilen renkli kâğıtlar ve boya kalemleri dağıtılır. Çocuklardan kâğıtlara istedikleri resimleri yapmaları istenir. Bu resimlerin kitaplarının sayfalarını oluşturacağı söylenir.
• Çizimlerin tamamlanmasının ardından kâğıtlar çocukların yönlendirmesiyle numaralandırılır ve ilk sayfasına boş bir kâğıt eklenerek zımbalanır.
• Kitaplar oluşturulur. Boş bırakılan ilk sayfanın kitabın kapağı olduğu çocuklara söylenir. Kitapları için bir kapak tasarlamaları istenir.
• Kitaplarına vermek istedikleri isim sorulur ve kapak bölümüne yazılır.
• Ardından çember şeklinde oturulur ve her çocuk hazırlamış olduğu kitabı, kitabında yer verdiği kahramanları ve serüvenini okuma taklidi yaparak anlatır.
• Hazırlanan kitapların bizler için çok değerli olduğu söylenerek sonraki günlerde de incelenmesi için kitap merkezine yerleştirilir.
• Daha önce bir yazarla tanıştın mı? Nerede?
• En sevdiğin kitap hangisi? Neden?
• Hazırladığın kitabının konusuna nasıl karar verdin? Neden bu konuda bir kitap hazırlamak istedin?
• Kendi kitabını hazırlamak nasıl bir duyguydu?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, sıra sayısı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
• Ailelerden evlerindeki kitapları incelemeleri ve yazarları hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu riski olan bir çocuk varsa; grup etkinliklerine katılması konusunda cesaretlendirilmeli ancak grup önünde hikâyesini anlatması için zorlanmamalıdır.
• Hazırlanan sayfalar delgeçle delinebilir ve deliklerden ip, kurdele vb. geçirilerek kitaplar oluşturulabilir.
• Sınıfa bir yazar davet edilebilir.
• Çocuklar kitap merkezinden seçtikleri bir kitabı anlatabilir.