Etkinlik Diş Sağlığı Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Diş Sağlığı (Diş Temizliği)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
Ö B : K : Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Dişini fırçalar.)
Ö B : K : Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Elini, yüzünü yıkar.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER : Diş maketi, diş macunu, diş fırçası, kavanoz, sirke, yumurta kabuğu, pipet, diş görseller
SÖZCÜKLER : Diş, fırça, sağlık
KAVRAMLAR : Mutlu , Üzgün
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara: “Dişlerimizi nasıl temizleriz?” sorusu sorulur. Çocukların fikirleri dinlendikten sonra önceden hazırlanmış olan diş maketi ve diş fırçası çocuklara gösterilir.
• Dişlerimizi nasıl fırçalamamız gerektiği maket üzerinde fırçalayarak gösterilir.
• Daha sonra sırayla çocuklardan yapmaları istenir.
• Dişlerimizi düzenli fırçalamazsak neler olabileceği bir deneyle çocuklara anlatılır.
• Bir kavanozun içine sirke konur. İçi boşaltılmış yumurtanın kabuğu kavanoza atılır. Çocuklardan okula geldiklerinde yumurtayı düzenli olarak gözlemlemeleri istenir.
• Deney kavanozu uygun bir yere konulduktan sonra çocuklardan masalara geçmeleri istenir.
• Sağlıklı ve sağlıksız diş kuklası yapacakları söylenir.
• Biri mutlu biri üzgün olan iki diş resmi çocuklara verilir.
• Dişler istenilen şekilde kesildikten sonra kâğıtlar pipetlere yapıştırılır ve diş kuklası yapılmış olur.
• Çocukların kuklaları oynatmaları istenir. Çocuklar kuklaları oynatırken “Neden sağlıksızsın, neden sağlıklısın?” soruları yöneltilir. Kendilerini ifade etmeleri için imkan verilir.
• Her çocuğun kendi diş fırçası ve macununu alması istenerek lavaboya geçilir.

DEĞERLENDİRME

• Bugün ne deneyi yaptık?
• Sizce neden dişlerimizi fırçalamalıyız?
• Günde kaç kere dişlerimizi fırçalıyoruz?
• Yumurta kabuğunda nasıl bir değişim oldu? Bunun sebebi ne olabilir?
• Bundan sonra dişlerinin sağlıklı olması için neler yapacaksın?

AİLE KATILIMI

• Ailelere diş fırçalama çizelgesi verilip çocuklarla diş fırçalama takibi yapılması önerilir.

UYARLAMA

• Sınıfta hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa; diş maketiyle diş fırçalama çalışması esnasında çocuğa model olunabilir. Çocuğun kendi dişini fırçalaması esnasında da fiziksel yardım sağlanabilir.

ÖNERİLER

• Diş maketi yok ise öğretmen canlandırarak gösterebilir.
• Diş bakımı ve temizliğinde kullanılan fırça, macun, diş ipi, elma gibi bazı besinler fen merkezine konabilir.