Etkinlik Noktanın Gücü Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Noktanın Gücü (Öz Güven)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
S D G : K : Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.)
S D G : K : Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Kalemi doğru tutar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Kalem kontrolü sağlar.)
MATERYALLER : Resim kâğıdı, keçeli boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Nokta, sergi
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• “Nokta” isimli hikâye okunur.

• “Resim dersi sona ermişti ama Vashti sanki oturduğu yere yapışmış gibi kalkamıyordu. Önündeki kâğıt bomboş öylece duruyordu. Vashti’nin öğretmeni eğilip boş kâğıda baktı. “Aaa! Kar fırtınasına yakalanmış bir kutup ayısı.” Vashti, “Çok komik, ama ben resim YAPAMIYORUM.” dedi. Öğretmeni gülümsedi. “Bir nokta yap bakalım, o seni nereye götürecek.” dedi. Vashti boya kalemini eline aldı. Öfkeli bir şekilde boş kâğıdın ortasına bir nokta yaptı. “İşte!” dedi öğretmenine. Öğretmeni kâğıdı eline alıp dikkatlice inceledi. “Hımmmmm.” diye mırıldandı. Ardından kâğıdı Vashti’ye uzattı. “Şimdi bunu imzala.” dedi. Vashti bir süre düşündü. “Pekâlâ, resim yapamıyorum ama altına imzamı atabilirim.” dedi. Ertesi hafta resim dersinde Vashti’yi bir sürpriz bekliyordu. Öğretmen masasının arkasındaki duvara bir resim asılmıştı. Vashti’nin çizmiş olduğu minik nokta… ONUN NOKTASI! Kenarları oymalı yaldızlı bir çerçevenin içine yerleştirilmişti! “Hımmmm! Bundan daha güzel bir nokta yapabilirim!” dedi. Daha önce hiç kullanmadığı sulu boya kutusunu açıp çalışmaya başladı. Vashti boyadı, boyadı, boyadı. Sarı nokta. Yeşil nokta. Kırmızı nokta. Mavi nokta. Mavi ile kırmızıyı karıştırınca MOR renkli bir nokta yapabileceğini keşfetti. Vashti renkleri birbirine karıştırarak sayısız noktalar yaptı. Vashti, “Minik noktalar yapabiliyorsam, büyük noktalar da yapabilirim.” dedi. Kalın bir fırça kullanarak büyük boy bir kâğıda daha büyük, rengârenk noktalar çizdi. Hatta kâğıdın etrafını boyayıp ortasını boş bırakarak kocaman bir nokta çizdi. Birkaç hafta sonra okuldaki resim sergisinde Vashti’nin çizdiği renkli noktalar sergilendi. Vashti, küçük bir erkek çocuğun kendisine baktığını fark etti. Çocuk, “Sen gerçekten iyi bir ressamsın, keşke ben de senin gibi resim yapabilseydim.” dedi. Vashti, “Tabii yapabilirsin.” diye cevap verdi. “BEN Mİ? Ben yapamam. Cetvelle bile düz bir çizgi çizemiyorum.” Vashti gülümsedi. Çocuğa boş bir kâğıt uzattı. “Çiz bakalım.” dedi. Çizgiyi çizerken çocuğun eli titriyordu. Vashti, çocuğun çizdiği eğri büğrü çizgiye baktı. Ve sonra… “Lütfen… bunu imzala.” dedi.”

                                                                                                         P.H. Reynolds

• Hikâyenin ardından sohbet edilir. Hikâyeyi değerlendirmeye yönelik sorular sorulur ve çocukların cevapları alınır.
• Masalara geçilir. “Biz de sınıfımızda kendi nokta sergimizi oluşturalım.” denir. Çocuklara resim kâğıdı ve keçeli kalemler dağıtılır. Noktaları kullanarak farklı desen ve şekiller oluşturmaları için çocuklar teşvik edilir.
• Yapılan çalışmalar sınıfın farklı yerlerine asılarak resim sergisi oluşturulur.
• Sergi çocuklarla gezilerek eserler hakkında sohbet edilir. Sergide eserlerin nasıl incelenmesi gerektiği konusunda bilgilendirme yapılır (Tüm eserleri dikkatle inceleyip zarar vermekten kaçınmamız gerektiği, sanatçının eserinde neler çizmiş olabileceğini ve eseriyle bizlere anlatmak istediklerini düşünerek değerlendirmeye çalışmamız vb.).
• Sergi ve eserler hakkında çocukların düşünceleri alınır.

DEĞERLENDİRME

• Hikâye kitabında resim yapamadığını düşünen çocuğun ismi neydi?
• Öğretmeni boş kâğıdı görünce Vashti’ye ne söyledi?
• Sence iki rengin karışımıyla farklı bir renk elde etmek mümkün mü?
• Sen de bir resim sergisi açmak ister misin? Neden?
• Sence Vashti kendi resim sergisinde neler hissetmiştir?
• Sen Vashti’nin yerinde olsaydın resim serginde neler hissederdin?
• Daha önce hiç resim sergisine gittin mi? Ne sergisiydi?
• Resim sergisinde seni en çok etkileyen şey ne olmuştu?

Bunların haricinde:

• Oyun hamurundan farklı boyutlarda noktalar hazırlamaları ve bu noktaları bir araya getirerek özgün ürünler oluşturmaları istenebilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarının evde yaptığı resimleri asarak sergileyecekleri bir alan oluşturmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) riski olan bir çocuk varsa; etkinlikler sırasında öğretmene yakın bir yere ve model alabileceği çocukların yanına oturtulmalıdır.

ÖNERİLER

• Resim sergisi için sınıfın duvarlarına çocukların göz hizasında çiviler çakılarak ip bağlanabilir ve resimler bu iplere mandallarla asılabilir.
• Keçeli boya kalemi yerine kuru boya, pastel boya kullanılabilir.

Ekler
Noktanın Gücü.jpg