• Üzerinde “Kitap Hastanesi” yazan bir kutu ile sınıfa girilerek dikkat çekilir. Çocuklara bu kutunun ne olabileceği sorulur ve çocuklardan cevapları alınır.
Kitap hastanesi kutusu çocuklara tanıtılır ve kitap merkezine yerleştirilir.
• Çocuklardan kitap merkezindeki tüm kitapları inceleyerek eskimiş, yırtılmış, yıpranmış kitapları kutuya koymaları istenir.
Tüm kitaplar incelenip bakıma ihtiyacı olan kitaplar kitap hastanesine koyulduktan sonra çocuklarla çember olunur.
“Kitapları nasıl kullanmalıyız?” sorusu sorularak beyin fırtınası yapılır.
• Verilen cevaplar bir fon kartonuna yazılır ve çocuklarla birlikte süslenerek “Kitap Merkezi Kuralları” afişi hazırlanır. Afiş kitap merkezine asılarak çocuklardan kuralları tekrarlamaları istenir.
Kitap hastanesi kutusuna koyulan kitaplar evlere gönderilerek bakımının yapılması konusunda çocuklar görevlendirilir.
• Çocuklardan kitap merkezini ve kitap hastanesini sürekli kontrol etmeleri istenir.
• Kitaplara gerekli bakımı yapmaları konusunda sorumluluk almaları sağlanır ve takibi yapılır.
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Kitaplarımızı nasıl kullanmalıyız?
• Yıpranan kitaplarımızı ne yapmalıyız?
• Evde kitaplarını nereye koyuyorsun?
• Evde yıpranan kitaplarını ne yapıyorsun?
• Evde bir kitap hastanesi oluşturmak istersen nasıl yapardın?
• Ailelere “Kitap Hastanesi” kutusunu tanıtan bilgi mektubu gönderilir. Çocuğun sorumluluğunu üstlendiği kitabı bant, kaplama kağıdı vb. malzemeler kullanarak bakımını yapmasına destek olmaları ve çocukla birlikte tekrar sınıfa göndermeleri istenebilir.
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; kitap okumanın önemi hakkında sunum yapmasına fırsat verilebilir.
• Oyuncaklar için de “Oyuncak Hastanesi” yapılarak bakım ve onarımını çocukların üstlenmeleri sağlanabilir.