Etkinlik Aynadaki Ben Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Aynadaki Ben (Portre, Özsaygı)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir.)
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Eş nesne/varlıkları gösterir.)
S D G : K : Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Fiziksel özelliklerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.)
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. )
MATERYALLER : Portre kartları, sulu boya, fırça, A4 resim kâğıdı, büyük boy ayna
SÖZCÜKLER : Ayna, portre, yüz
KAVRAMLAR : Aynı-Farklı-Benzer
ÖĞRENME SÜRECİ

• Portrenin ne demek olduğu sorulur (Genellikle belden yukarısını gösteren resim ya da fotoğraf).
• Çocuklara üzerinde farklı insanların portrelerinin olduğu kartlar dağıtılır.
• Bu kartların bir eşinin de sınıfın içine saklandığı söylenir.
• Çocuklardan ellerindeki resmin aynısını sınıfın içinde bulmaları istenir.
• Oyun için hareketli bir müzik açılır. Çocuklar müzik başladığında elindeki resmin aynısını bulmaya çalışır. Müzik durduğunda arama da durur.
• Başkasına ait resmi bulan çocuklardan resmi yerine bırakması, kendi resmini aramaya devam etmesi istenir. Gizlenmiş resimlerin tamamı bulunana kadar oyun devam eder.
• Resimler birlikte incelenir. Resimlerdeki insanların özellikleri hakkında konuşulur. Saç, göz renkleri, yüz yapıları ile ilgili karşılaştırmalar yapılır.
• Sınıftaki büyük boy aynaya dikkat çekilir. Çocuklardan aynada sırayla kendilerine bakmaları ve resimlerdeki kişilerle kendi yüzlerini karşılaştırmaları istenir.
• Çocuklar resim kâğıtlarına kendi portrelerini çizip boyamaları için yönlendirilir.
• Etkinlik sonrasında portre çalışmaları panoda sergilenir.
• Hangi portrenin kime ait olduğu hakkında tahminde bulunmaları istenir. Her çocuğun çalışması hakkında konuşulur.

 

DEĞERLENDİRME

• Sınıfa saklanmış nesneler neydi?
• Portre ne demektir?
• Çizdiğin portrenin sana benzediğini düşünüyor musun? Neden?
• Kendi resmini yapmak nasıl bir duyguydu? Neden?
• Resim kartlarından en çok hangisi senin ilgini çekti?
• Daha önce portre yaptın mı?
• Daha önce portre gördün mü? Nerelerde gördün?

 

AİLE KATILIMI

• Ailelerden evde çocuklarıyla kendi ailelerindeki kişilerin fotoğraflarını inceleyerek benzerlik ve farklılıkları hakkında konuşmaları istenebilir.

 

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa;  yönergeyi iyi anladığından emin olunması gerekmektedir. Sadece kendi elindeki portrenin aynısını alması istendiği kısa ve net bir şekilde açıklanmalıdır. Gerekiyorsa ek süre de verilebilir.

 

ÖNERİLER

• Sınıfta ayna yoksa çocuklardan kendi fotoğraflarına bakarak portrelerini yapmaları istenebilir.