Etkinlik Kavanozdaki Boncuklar Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Kavanozdaki Boncuklar (Mekânda Konum)
Etkinliğin Çeşidi
: Oyun (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Nesnenin mekândaki konumunu söyler. )
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Mekânda konum alır.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belirlenen mesafede yuvarlanır.)
MATERYALLER : Cam kavanoz, boncuklar.
SÖZCÜKLER : Boncuk, pipet, kavanoz
KAVRAMLAR : Önünde-Arkasında , Altında-Ortasında-Üstünde , Yanında
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara içinde boncuk olan kavanoz sallanarak gösterilir. “Şimdi sizler bu kavanozun içindeki boncuklarınız. Ben kavanozu salladıkça, siz de boncuklar gibi zıplayacaksınız.” denir.
• Belli bir süre kavanoz sallanarak “Çift ayak- tek ayak üzerinde zıplayalım” yönergeleri ile çocukların hareket etmeleri sağlanır.
• Heyecanlı bir ses tonuyla “Eyvah, kavanozun ağzı açıldı, boncuklar yere saçıldı yuvarlanıyorlar… Kapıya doğru… Pencereye doğru…Masaların yanına… Dolabın önüne… Sandalyenin arkasına” vb. yerler söylenerek çocukların yuvarlanmaları sağlanır.
• Tüm çocukların yuvarlanması bittiğinde çocukların mekânda aldıkları konuma göre yanlarına gidilerek bulundukları yerleri (neyin önünde, arkasında, yanında) olduğunu söylemesi istenir. Yerini söyleyen çocuklar sırasıyla el ele tutuşarak ipin boncuklarını oluştururlar.

DEĞERLENDİRME

• Bu oyunu başka nasıl oynayabilirdik?
• Oyunumuzda hangi malzemeleri kullandık?
• Boncuklar (çocuklar) en çok neyin önüne, arkasına, yanına yuvarlandı?
• Boncuk gibi hareket ederken neler hissettin?
• Daha önce kavanoz kapağı açılıp yerlere dökülen bir şey gördünüz mü? Neydi? Kim döktü?
• Hiç ipe boncuk dizdiniz mi?
• Boncukları nerelerde kullanırız?
• Kavanozdaki boncukların başına neler geldi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan önünde-arkasında kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarına (“Masanın altına yuvarlanmış ipimi verir misin? Boya kalemlerin dolabın arkasına düşmüş. Eğer evin dışında marketteyseniz; elmaların altındaki tezgâhta hangi meyve var?” vb.) nesnelerin mekândaki konumunu belirten sorular sormaları, sözcükler kullanmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğa zıplama hareketi yapmadan yuvarlanma hareketleri yapması söylenir.

ÖNERİLER

• Çocuklar zıplarken veya yuvarlanırken tehlike ve kazaya sebep olabilecek ortamlar oyuna başlamadan düzenlenmelidir.
• Boncuk bulunamadığında nohut, kuru fasulye veya sınıf içindeki küçük materyaller kullanılabilir.
• Sınıf ortamı küçük ise okul spor salonu veya geniş alanlar tercih edilebilir.
• Boncuklarla eşleme, gruplama veya dikkat çalışmaları da yapılabilir.