Etkinlik Misket Yuvarlama Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Misket Yuvarlama (Sıralama, Top)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Matematik (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz teması kurar. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını bekler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. )
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER : Kâğıt tabak, misket, parmak boyası, beyaz sayfa, top çeşitleri.
SÖZCÜKLER : Basketbol, tenis, futbol, pinpon topu, misket
KAVRAMLAR : Büyük-Orta-Küçük
ÖĞRENME SÜRECİ

• Bir gün önceden getirilen toplar hakkında sohbet edilir.
• “Şekli neye benziyor? Hangi renk? Hangi amaçla kullanılır? • Kaç çeşit top vardır? (Basket, futbol, tenis, pinpon topu…)” vb. sorular sorulur.
• Getirilen toplar büyükten küçüğe doğru sıralanır. Çocuklara misket gösterilerek sıranın sonuna eklenir. Çocuklarla misketin bir top olup olmadığı tartışılır.
• “Bir sanat etkinliği yaparken misketi kullanabilir miyiz? Nasıl kullanabiliriz? Misketlerle kâğıt üzerinde neler yapabiliriz?” soruları çocuklarla tartışılır.
• Her masaya içerisinde çeşitli renklerde parmak boyaların olduğu tabaklar konur. Tabakların içine misket ve kaşık konur. Her çocuğa derin beyaz kâğıt tabak ve peçeteler verilir.
• Çocuklar, misketi boyanın içerisinden kaşık yardımıyla çıkartır ve kendi tabaklarına koyarlar.
• Misketi tabaklarında hareket ettirerek desen oluşturmaya çalışırlar. Boyası biten misket, alındığı boya tabağına geri bırakılır.
• Çocuklar istedikleri tüm renklerde aynı işlemi yapabilirler. Etkinlik süresinde ortadaki boyalar ve misketler ortak kullanıldığı için boyaların karışmamasına özen gösterilmesi konusunda uyarılar tekrarlanır.
• Boyanan tabaklar ile sergi oluşturulur.
• Sergiyi dolaşan çocuklara baktıkları tabaklarda ne gördükleri, gördükleri desenleri neye benzettikleri sorulur.

DEĞERLENDİRME

• Topun şekli neye benziyor?
• Bu etkinlikte misket yerine ne kullanabilirdik?
• Bu etkinliği basket topuyla yapmak isteseydik ne kadar büyük bir kutu gerekirdi?
• Tüm toplar yuvarlak mıdır?
• Tüm toplar zıplar mı? Neden?
• Topun şekli kare veya üçgen olsaydı ne olurdu?
• Başka hangi topları biliyorsun?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan büyük-küçük kavramı ile ilgili sıralama çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden evde geleneksel oyunlardan olan misket (bilye) oyununu oynamaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; Zilli toplarla hem sese yönelme hem de yön kavramını kazandırmak için
çalışmalar yapılmalıdır.

ÖNERİLER

• Etkinlikte tabaklar yerine kutu kapakları kullanılabilir. Kapaklar bir gün öncesinden istenir ve içerisi beyaz veya renkli sayfalarla kaplanır.
• Özellikle küçük yaş grubunda misket ve küçük topların ağza alınması tehlikeli olabilir. Buna dikkat etmek gerekir.
• Farklı boyutlarda misketler kullanılarak desen çalışması yapılabilir. Böylece farklı boyutların oluşturduğu desen farklılıkları konuşulabilir.