Etkinlik Yüzyüz Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Yüzyüz (Dayanışma, Parça-Bütün, Kırmızı, Siyah)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Parçaları birleştirerek bütün elde eder.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini resim yoluylu sergiler.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER : Küçük balık görselleri, fon kartonu, yapıştırıcı, boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Ton balığı, denizanası, ıstakoz, deniz yosunu, yılan balığı, denizlalesi, kuytu, midye
KAVRAMLAR : Parça-Bütün , Kırmızı , Siyah
ÖĞRENME SÜRECİ

• “Yüzyüz” isimli hikâye okunur.
“Minik balıklar sürüsü, denizin kuytu köşelerinden birinde mutlu mutlu yaşıyormuş. Hepsinin rengi kırmızıymış. İçlerinden yalnızca biri, midye kabuğu gibi siyahmış. Bu siyah olanı, kardeşlerinden daha hızlı yüzüyormuş. Adı, Yüzyüz’müş. Kara bir günde, hızlı, kızgın ve çok aç bir ton balığı, dalgaların arasından ok gibi fırlamış. Minik kırmızı balıkların hepsini bir lokmada yutuvermiş. Bir tek Yüzyüz kaçabilmiş. Derin sularda yüzerek uzaklaşmış. Korkuyormuş, yalnız ve çok üzgünmüş. Yine de deniz birbirinden ilginç yaratıklarla doluymuş. Bir güzellikten öbürüne yüzdükçe, Yüzyüz yeniden mutlu olmuş. Neler görmüş neler: Gökkuşağı renklerinde bir denizanası… Yürüyen bir su çarkına benzeyen ıstakoz… Gözle görülmeyen bir ipin çektiği tuhaf balıklar… Akide şekeri kayalarda yetişen bir deniz yosunu ormanı… Bir yılan balığı; kuyruğu öyle uzakta ki; neredeyse varlığı unutulacak… Bir de denizlaleleri varmış. Rüzgârda bir o yana, bir bu yana sallanan pembe palmiye ağaçlarını andırıyorlarmış. Derken, Yüzyüz tıpkı kendi sürüsüne benzeyen bir minik balıklar sürüsü görmüş. Balıklar, kayaların ve yosunların koyu karanlığına gizlenmiş, öylece duruyorlarmış. “Hadi gidip yüzelim, oyun oynayalım, neler varmış GÖRELİM!” demiş Yüzyüz mutlulukla. “Olmaz” demiş minik kırmızı balıklardan biri. “Büyük balık hepimizi yutar.” “Ama böyle durup bekleyemeyiz” demiş Yüzyüz. “Bir şeyler DÜŞÜNMELİYİZ.” Yüzyüz, uzun uzun düşünmüş, sonra bir daha düşünmüş. Birden, “Buldum!” demiş. “Hep birlikte denizdeki en büyük balık gibi yüzeceğiz!” Onlara, birbirlerine yakın yüzmeyi öğretmiş. Yüzerken her biri kendi yerini korumuş.Dev bir balık gibi yüzmeyi öğrendiklerinde, “Ben de gözünüz olacağım” demiş. Böylece, sabahın serin sularında ve öğle güneşinde yüzmüşler. Çok geçmeden büyük balığı oradan uzaklaştırmışlar.”
L.Lionni
• Hikâyenin ardından “Yüzyüz” isimli kahramanın karşılaştığı zorluklar ve zorlukların üstesinden gelme sürecinde gerçekleştirilen dayanışmayla ile ilgili sohbet edilir. Hikâyeyi değerlendirmeye yönelik sorular sorulur ve çocukların düşünceleri alınır.
• Ardından masalara geçilir. Çocuklara büyük boy fon kartonu, küçük kırmızı balıklar, bir adet küçük siyah balık, yapıştırıcı ve boya kalemleri dağıtılır. Küçük balıklar fon kartonuna yapıştırılarak büyük bir balık oluşturulur. Siyah balık da büyük balığın gözü olacak şekilde yapıştırılır.
• “Okuduğumuz hikâyede deniz altında hangi canlılar bulunuyordu?” sorusu yöneltilerek deniz altı canlılarını hatırlamaları sağlanır.
• Fon kartonunun boş kalan kısımlarına deniz altı canlılarını çizmeleri istenir.
• Yapılan grup çalışması panoda sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• Yüzyüz hangi renktedir?
• Yüzyüz’ün arkadaşları hangi renktir?
• Tek başına kalan Yüzyüz deniz altında hangi canlılarla karşılaştı?
• Yüzyüz yeni arkadaşlarıyla nasıl yüzdü? Neden?
• Sen Yüzyüz olsaydın büyük balıklardan kurtulmak için nasıl bir plan yapardın?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan parça- bütün kavramına yönelik çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte deniz altında yaşayan canlılar hakkında araştırma yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa; hikâye anlatımında görsellerle sunum desteklenebilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
İş Birliği : Okunan hikâyeyle iş birliği değerine dikkat çekilebilir.
ÖNERİLER

• Küçük balıklara ait görseller çocuklar tarafından kesilebilir.

Ekler
Yüzyüz.JPG