Etkinlik Sevgi Çemberi Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Sevgi Çemberi (Sevgi)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Oyun , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz teması kurar. )
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. )
MATERYALLER : Fon kartonu, makas, yapıştırıcı, kalp şeklinin çizili olduğu kâğıtlar, enstrümantal müzik
SÖZCÜKLER :
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• El ele tutuşalım, halkaya karışalım, haydi gülüm sen de gel oynayalım oy oy, denilerek tüm çocukların halka olması teşvik edilir.
• Müzik eşliğinde “Sevgi Çemberi” oyunu oynanır. Bu oyunda çocukların “sevgi” algısına dikkat çekecek sorular yöneltilir. Hareketli enstrümantal bir müzik açılır ve çocukların birbirine dokunmadan dans etmeleri istenir. Müzik durduğunda “sevgi çemberiiii” diye seslenilir ve tüm sınıf el ele tutuşup kocaman bir sevgi çemberi oluşturur.
• Çocuklardan sorulan sorulara sırayla ve sabırla birbirlerini dinleyerek cevap vermeleri istenir. Her “sevgi çemberi” dendiğinde çocuklar ellerini bırakmadan halka olurlar ve soruyu cevaplarlar. Bu sorular çocukların ilgisi doğrultusunda geliştirilebilir.
En sevdiğin renk nedir?
En sevdiğin oyuncak nedir?
Sınıfta en severek katıldığın etkinlik hangisi?
Arkadaşınla severek oynadığın oyun nedir?
Kendine ait sevdiğin bir özelliğini söyler misin?
• Çocuklarla sevginin tanımı ve ne olduğu hakkında sohbet başlatılır. Çocuklara kimleri çok sevdiklerini ve neden sevdikleri sorulur ve tüm çocuklar tek tek sabırla dinlenir. “Ailemi seviyorum” şarkısı hareketleri ile birlikte söylenir.

Ailemi Seviyorum
Anneni seviyorsan alkışla
Babanı seviyorsan alkışla
Anneni babanı
Babanı anneni
Seviyorsan hep alkışla
Teyzeni seviyorsan alkışla
Halanı seviyorsan alkışla
Teyzeni halanı
Halanı teyzeni
Seviyorsan hep alkışla
Dayını seviyorsan alkışla
Amcanı seviyorsan alkışla
Dayını amcanı
Amcanı dayını
Seviyorsan hep alkışla

E. Özer

• Önceden çizilmiş daire resmi çocuklara tek tek dağıtılır. Çocuklardan bu daireye istedikleri ve en çok sevdikleri şeylerin resimlerini yapmaları istenir. İçine resim yapılan daireler etrafından kesilir.
• Ortasında büyük harflerle “SEVGİ” yazan fon kartonunun etrafına çember oluşturacak şekilde yapıştırılır ve çocukların istedikleri bir yere asmaları konusunda rehberlik edilir. Sınıfın toparlanması ve tüm malzemelerin yerlerine kaldırılması konusunda çocukların iş birliği yapmaları cesaretlendirilir.

DEĞERLENDİRME

• Yapmayı en çok sevdiğin şey nedir?
• Kendine ait en beğendiğin özelliğin nedir?
• Çevrendeki insanlar seni çok sevdiğinde ne hissedersin?
• Arkadaşın çok sevdiğin bir oyuncağı senden aldığında ne hissedersin?
• Evde severek oynadığın oyuncağın hangisi?
• Anne ve babanla severek yaptığın bir etkinlik söyler misin?

AİLE KATILIMI

• Ailelere, çocuklarının sevdikleri özelliklerini, çocukları ile paylaşıp sohbet etmelerinin istendiği bir not gönderilebilir.

 

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; çocuk sözcükleri tam olarak çıkaramıyorsa, örneğin anneye “aaaa” diyorsa çocuğun söylediği sözcük çocuktan sonra düzgün olarak söylenerek çocuğa bir sonraki denemesi için “ evet anne” denilerek model olunur ve çocuğun verdiği yanıt genişletilerek tekrar ifade edilir (Örneğin; “En çok sevdiğin kişi annen).

DESTEKLENEN DEĞERLER
Sevgi : Sevgi değeri süreç boyunca vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER

• Çocukların ilgisi doğrultusunda sorulan sorular zenginleştirilebilir. Örneğin; en sevdiğin yemek, kıyafet, meyve vb.

• Çocukların sevdikleri bir oyuncağı getirip arkadaşları ile paylaşmaları istenebilir.

• Müzik olmadığı durumlarda sınıftaki müzik aletleri (marakas, def vb.) kullanılabilir ya da masaya vurup ritim tutularak “sevgi çemberi ” oyunu oynanabilir.