Etkinlik Turşu Yapıyoruz Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Turşu Yapıyoruz (Turşu, Tat, Duyu, Kış Hazırlıkları)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini söyler. )
B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz teması kurar. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı başlatır.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı sürdürür. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.)
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
MATERYALLER : Turşuluk malzemeler, kavanoz, tatlı-ekşi-acı yiyecekler
SÖZCÜKLER : Turşu, kışa hazırlık
KAVRAMLAR : Tatlı , Acı , Ekşi
ÖĞRENME SÜRECİ

• Öğretmen bir önceki gün velilerden haber mektubu ile istenen turşu malzemelerini sınıfta bir masaya yerleştirir.
• Turşu malzemeleri çocuklarla birlikte incelenir.
• Salatalık, havuç, lahana vb. malzemelerin nerelerde yetiştiği, nasıl yetiştiği, hangi mevsimde yetiştikleri hakkında konuşulur.
• Malzemeler öğretmen gözetiminde çocuklar tarafından kesilir.
• Çocuklara bıçak ve tabaklar dağıtılır.
• Malzemeler çocuklar tarafından kesilir.
• Kesilen malzemeler turşu kavanozlarına atılır. Sonrasında çocuklarla beraber su, limon, sirke vb. eklenir.
• Çember saatinde birlikte turşuya neler koyulduğu ve nasıl yapıldığı tekrar edilir.
• Sonbaharda hangi sebzeleri yediğimiz hakkında sohbet edilir.
• Sınıftaki sebzelerle, ekşi- tatlı- tuzlu tat deneyi gözler kapatılarak yapılır.

DEĞERLENDİRME

• Malzemeler ile ne yaptık? Nasıl?
• En çok hangi sebzenin tadı hoşuna gitti?
• Turşu yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
• Sınıfımızda ve günlük hayatımızda başka neler yerken nerelerde limon, sirke kullanırız?
• Sizce başka nelerin turşusunu yapabiliriz?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarına evde farklı tatlardaki yiyecekleri tattırmaları ve üzerinde sohbet etmeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; turşu yaparken kullanılan malzemelerin ismini önceden söyleyip çocuğun da tekrarlaması sağlanarak model olunabilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
İş Birliği : Turşu yapımı sırasında birlikte hareket edebilme çalışmalarından dolayı iş birliği değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER

• Çocukların sebzeleri keserken keskin olmayan küt uçlu bıçak kullanmaları sağlanmalıdır.
• Gözlerini kapatmak istemeyen çocuklar zorlanmamalıdır.