• Çocuklara yapılacak grafik çalışması kısaca anlatılır.
• Her çocuk fiziksel özelliklerinden bahsederek kendini tanıtır (Ben sarı saçlıyım, mavi gözlüyüm, erkeğim vb.).
• Her birimizin farklı özellikleri olduğundan bahsedilir.
• Çeşitli grafik örnekleri gösterilerek birlikte incelenir.
• Başka nelerden ve hangi malzemeleri kullanarak grafik oluşturulabileceği hakkında konuşulur.
• Çocukların fotoğrafları çıkartılarak fotokopi ile çoğaltılır.
• Çocuklar, cinsiyet, saç ve göz rengine göre grafik oluşturmak üzere 3 gruba ayrılır.
• Ayrılan gruplarla resimler paylaşılır.
• Grafik oluşturmak için kullanılacak malzemeler (kraft kağıdı, yapıştırıcı, boya kalemleri) çocuklara dağıtılır.
• Her grup kendi grafik özelliğine (cinsiyet, saç rengi, göz rengi) göre grafik oluşturur.
• Daha sonra oluşturulan grafikler çocuklar tarafından anlatılır.
• Grafikler çocukların görebileceği bir yere asılarak sergilenir.
• Grafiği nasıl oluşturduk?
• Farklılıklarımız nelerdi?
• Farklı olduğumuz halde ortak yaptığımız şeyler nelerdir?
• Etkinliği yaparken neler hissettin?
• Sen ailende kime benziyorsun? Hangi özelliklerin benziyor?
• Ailelerden çocukları ile aile bireyleri arasında da farklılıklar olup olmadığı konusunda konuşmaları istenebilir.
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa; yönergeler verilirken çocukla göz teması kurulmasına ve gerektiğinde çocuğa tekrar açıklama yapılmasına dikkat edilmelidir.