• Öğretmen çiçekten bir taç takarak çocukları karşılar.
• Çocuklarla birlikte sınıfta ve bahçede bulunan çiçekler sulanır.
• Çiçeklerin, ağaçların türleri, özellikleri, büyümek için nelere ihtiyaç duydukları vb hakkında sohbet edilir.
• Lale, gül, papatya ve orkide görsellerinin olduğu dört masa hazırlanır. Çocuklar dört gruba ayrılır.
• Her gruptan artık materyalleri, boya kalemlerini, krepon kâğıtlarını ve kartonları kullanarak masalarında bulunan çiçek görselini modellemeleri istenir.
• Yapılan çiçekler birleştirilerek taçlar oluşturulur.
• Taçlar kullanılarak drama çalışması yapılır.
• “Kendinizi bir çiçek olarak düşünün. Güneş sizi çok susatmış, boynunuz bükülmüş, renginiz solmuş. Yanınıza geliyorum ve susamış olduğunuzu görüyorum. Elime sizi sulamak için ne almış olabilirim? Evet, su dolu büyük bir kova alıyorum. Sizi sulamaya başlıyorum (Çocukların ayak uçlarına dokunulur). Şimdi canlanmaya başladınız.” vb. yönergeler verilir.
• Ardından çocuklardan çember olmaları istenir. Yerlere çiçek görselleri yerleştirilerek çiçek sepeti oyunu çocuklara anlatılır. “Papatyalar” dendiği anda papatyaların yer değiştirmesi gerektiği, o sırada ebenin ise yer kapmaya çalışacağı, yer kapamayan çocuğun ise ebe olacağı açıklanır. “Tüm çiçekler yer değiştirsin” dendiği anda ise bütün çocuklar yer değiştirir. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda devam ettirilir.
rak yapılır.
• Çiçek olduğunuzda neler hissettiniz? Neden?
• Evinizde çiçek var mı? Bakımı ile kim ilgileniyor?
• Çiçeklerin gelişmesi için nelere ihtiyacı vardır?
• Sevdiklerine bir sepet dolusu çiçek hediye etmek istesen sepetine hangi çiçeklerden koymak isterdin?
• Ailelerden çocuklarına çiçek bakımı konusunda sorumluluk vermeleri istenebilir.
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyunda söylenen çiçeğin görseli gösterilerek rehberlik edilir.
• Farklı çiçek görselleri ile de aynı etkinlik yapılabilir.
• Etkinlikte çiçek yerine meyve ve sebze türleri de kullanılabilir.
• Sınıfa canlı çiçekler de getirilerek çocukların incelemeleri sağlanabilir.