(Yöredeki tarihi bir yer veya müze)
• Geziye gidilecek yerin ne müzesi olduğu önceden hazırlanan fotoğraflar gösterilerek çocuklar bilgilendirilir. Müzeler Haftası’nın önemi, neden müzelerin olması gerektiği, çeşitleri gibi konular üzerine sohbet edilir.
• Ardından gezi kuralları, taşıt kuralları, dikkat etmemiz gereken kurallar konuşulur (yüksek sesle konuşmamak, dağınık gezmemek, taşıta inip binerken ve taşıt içinde kendini tehlikelerden ve kazalardan korunmak, tehlike anında bir yetişkinden yardım istemek gibi). Çocukların giysilerini kendilerinin giyinmelerine fırsat verilerek hazırlanmalarına rehberlik edilir. Hazırlıklar tamamlanınca yola çıkılıp gezi yerine varıldığında taşıttan inip ikişerli sıra olurlar.
• Gezi sırasında çocukların ilgilerini çekerek gözlem yapmaları sağlanır, uygun olursa müze bir rehber eşliğinde gezilir.
• Okula döndükten sonra çocuklarla gezi izlenimleri, duyguları, eserlerin korunması ile ilgili sohbet edilir.
• Çocuklar el ele tutuşup halka olurlar, halkanın ortasına bir minder konulup üzerine bir çocuk oturur. Halkadaki çocuklar dönerek “Eski minder yüzünü göster, göstermezsen bir poz ver.” sözlerini ritmik olarak söylerler ve sözler bittiğinde dururlar.
• Halkanın ortasındaki çocuk müzede gördüğü materyallerden birini söyleyerek diğer çocukların poz vermelerini ister (Gidilen müzenin özelliklerine göre; eski elbise, çömlek, ibrik, küp, taştan yapılmış aslan vb.). Çocuklar pozlarını verince aralarından birini seçer, seçilen çocuk mindere oturur. Oyun böyle devam eder.
• Resim kâğıtları ve pastel boyalar dağıtılıp, çocuklardan gezide gördüklerini çizerek resimlendirmeleri ve evlerine götürüp ailelerine anlatmaları istenebilir.
Bunun haricinde:
• Müzede gördükleri tuz seramiği veya kil ile üç boyutlu çalışmalar yapılarak sınıf içinde müze kurulabilir (resim müzesi).
• Ailelerden geziyle ilgili sohbet etmeleri istenebilir.
• Çocuklarıyla birlikte içinde bulunulan yörede varsa başka bir müzeye gitmeleri önerilebilir.
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) riski olan bir çocuk varsa; gezi kuralları, taşıt kuralları, dikkat etmemiz gereken kurallar konuşulurken çocuğa kurallar tekrar ettirilebilir. Gezi sırasında öğretmen veya annenin eşlik etmesi istenebilir.
• Çevrede gidilebilecek müze bulunmaması durumunda sanal gezi yapılabilir.