Etkinlik İstek mi? İhtiyaç mı? Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: İstek mi? İhtiyaç mı? (Para, Tasarruf, Alışveriş, Para 3)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini söyler. )
B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri açıklar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
MATERYALLER : Market broşürleri, para şablonu, boya kalemleri, kırmızı ve mavi fon kartonu, makas, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER : Bütçe, israf, fiyat
KAVRAMLAR : Para
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara üzerinde çeşitli ürünlerin resimleri bulunan market broşürleri verilir. Broşürlerde neler gördükleri sorulur.
• Sağlıklı yaşayabilmek için ihtiyacımız olan ürünlerin hangileri olduğu sorulur. Her bir çocuğun söylediği ürün broşürden kesilerek çıkarılır.
• Ardından broşürlerdeki ürünlerden hangilerinin sağlıklı yaşayabilmek için gerekli olmasa da almak istediğimiz ürünler olduğu sorulur (top, pasta vb). Söyledikleri ürünler broşürlerden kesilerek çıkarılır. Her çocuğun kendini ifade etmesine fırsat verilir.
• Broşürlerden kesilen ürünler masaya koyulur. Çocuklardan ürünlerin fiyatını tahmin etmeleri istenir.
• Ürünlerin yaklaşık fiyatları öğretmen tarafından yazılarak fiyat etiketleri hazırlanır ve ürünlerin yanına yerleştirilir.
• Çocuklara dikdörtgen şeklinde kâğıtlar verilir ve boya kalemleriyle para hazırlamaları istenir.
• Yapılan paralarla alışveriş yapılacağı söylenir. ”Alışveriş yaparken ihtiyaçlarımızdan önce istediklerimizi alırsak ne olur?” diye sorulur. Çocukların cevapları dinlenir.
• Alışverişin başlangıcında ellerinde toplam ne kadar para olduğunu saymaları istenir ve bu paranın bizim bütçemiz olduğu belirtilir.
• Çocuklar, broşürlerden kesilen ürünleri istekleri doğrultusunda satın alarak paralarını öderler. Alışverişin sonunda ellerinde kaç lira para kaldığı sayılır. Harcanan paralarla ihtiyaçların mı istenenlerin mi alındığı incelenir. Para kalmadı ise neden kalmadığı sorgulanır.
• Marketlerde birçok ürünün satıldığı, bu ürünlerin hepsini satın almanın mümkün olmadığı belirtilir. İhtiyacımız olmayan bir sürü şeyi satın almanın boş yere para harcamak yani israf olduğu söylenir. Ailelerimizin alışveriş yaparken bütçeye (sahip olduğumuz paraya) ve ihtiyaçlara göre bu ürünleri satın aldıkları ifade edilir.
• İhtiyaç olan ürünler kırmızı fon kartonuna, istek olan ürünler ise mavi fon kartonuna çocuklarla birlikte yerleştirilir ve sınıfta uygun bir yere asılır.

DEĞERLENDİRME

• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bütçe ne demek?
• Aldığımız ürünün ihtiyaç mı istek mi olduğuna nasıl karar veririz?
• Alışveriş bölümünde hangi ürünler vardı?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden alışverişe çıkmadan önce çocuklarıyla birlikte bir bütçe belirlemeleri ve alışverişte bu bütçe doğrultusunda hareket etmeleri istenebilir.
• Ailelere yönelik ihtiyaçlarımız ve isteklerimiz konulu bilgilendirme çalışmaları yürütülebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; etkinlik boyunca arkadaşlarını model alması sağlanabilir.

ÖNERİLER

• Çocuklarla ürün resimleri, paralar, oyuncak bir kasa tasarlanarak dramatik oyun merkezinde bir alışveriş bölümü oluşturulabilir.