Etkinlik Küçük Şehir Plancıları Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Küçük Şehir Plancıları (Tuz Seramiği, Mekanda Konum)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Nesnenin mekândaki konumunu söyler. )
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri sıkar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemelere elleriyle şekil verir.)
MATERYALLER : Un, tuz, su, toz boya, karton, tahta kalemi
SÖZCÜKLER : Şehir planı, şehir plancısı, tuz seramiği, ev, bina, stadyum
KAVRAMLAR : Önünde-Arkasında , Yanında
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklardan yaşadıkları evi anlatmaları istenir. Daha sonra çevrelerinde kendi evleri gibi evler olup olmadığı sorulur.
• Etraflarında evlerden başka neler olduğu sorulur.
• Çocuklara yaşamak istedikleri evi hayal etmeleri söylenir. “Birlikte bu evi yapalım.” denir.
• Bunun için çocuklarla birlikte tuz seramiği yapılır.
• Tuz seramiği hazırlarken çocuklarla kullanılan malzemeler incelenir. Hangi malzemelerin kullanıldığına çocukların dikkati çekilir.
• Tuz seramiği hazırlanırken çocukların hepsinin aktif rol alması sağlanır. Hepsinin kendi tuz seramiğini hazırlaması veya sırayla yoğurma işlemi yapmaları gibi.
• Çocuklara yapılan tuz seramiğinden istedikleri miktarlarda verilir. İstedikleri renkte toz boyalar da verilerek yoğurmaları sağlanır.
• Her çocuk hayalindeki evi tuz seramiği ile inşa eder.
• Şehir planlaması hakkında bilgi verilir. Şehirlerin neye göre ve kimler tarafından planlandığı ile ilgili sohbet edilir. Bir şehirde olması gerekenler ile ilgili konuşulur. “yollar, camiler, okullar, parklar, mağazalar, stadyumlar vb.” cevapları alınır.
• Büyük boy bir karton alınır ve çocukların yönlendirmeleri ile bir şehir planı çıkarılır.
• Çocuklar inşa ettikleri evleri bu şehir planına yerleştirirler.
• Kalan tuz seramiği ile her çocuk ev dışında bir şehirde olması gerekenlerden istediğini yapar. Onlar da şehir planına yerleştirilerek çocukların hayallerindeki şehir tamamlanır.
• Biten şehirdeki binaların konumları hakkında sohbet edilir.

DEĞERLENDİRME

• Tuz seramiği için hangi malzemeleri kullandık?
• Etkinliğimizin sonunda ne oluşturduk?
• Yaşadığınız ev kaç katlı?
• Hayalinizdeki evi yapmak sizi mutlu etti mi? Neden?
• Tuz seramiğini yoğurma işlemi sırasında ne hissettiniz?
• Okulun yanında hangi bina var?
• Parkın önünde, arkasında neler var?
• Daha önce hiç şehir plancısı ile tanıştınız mı?
• Sizin yaşadığınız yerdeki binalarda dikkatinizi çeken özellikler nelerdir?
Bunların haricinde:
• Çocukların kendilerini bir şehir plancısı olarak hayal etmeleri istenir. Her biri bir şehir planlarken neleri dikkate aldıklarını anlatırlar.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evde bulunan boş ambalaj kutuları ile boyama, kaplama ile ev, bina vb. yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; çocuğun şehir planı çıkarma sırasında liderlik yapmasına fırsat verilebilir.

ÖNERİLER

• Tuz seramiği yerine farklı yoğurma maddeleri de kullanılabilir (oyun hamuru, kil vb.)