Etkinlik İpli Kukla Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: İpli Kukla (Ritim Çalışması, Kukla, Duygular)
Etkinliğin Çeşidi
: Müzik (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.)
D G : K : Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.)
D G : K : Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. )
D G : K : Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.)
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Basit dans adımlarını yapar. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER : İpli kukla
SÖZCÜKLER : Kukla, ritim
KAVRAMLAR : Mutlu , Üzgün , Kızgın , Korkmuş , Şaşkın
ÖĞRENME SÜRECİ

• İpli kukla çocuklara gösterilerek “Bakın sınıfımıza kim geldi. Ona hoş geldiniz diyelim” diye çocukların dikkati çekilir.
• “Haydi! Onu güldürecek bir şeyler yapalım bakalım gülebilecek mi?” diye sorulur.
• İpli kukla gülüyor gibi hareket ettirilir ve gülme sesi çıkarılır. “Sizce kukla nasıl hissediyor olabilir?” diye sorularak mutlu olduğu cevabına ulaşılır.
• “Bakalım başka neler hissediyor olabilir?” denilerek duygular kukla aracılığıyla (ağlatılır, şaşırtılır, korkutulur vb.) ses ve hareketlerle canlandırılır.
• Çocuklara “ Şimdi biz de ipli kukla olup müzik eşliğinde müziğin ritmine göre dans edelim” denerek çocuklardan birer ipli kukla olduklarını hayal etmeleri istenir. Müzik eşliğinde çocukların dans etmelerine fırsat verilir.
• Çocuklar birbirini görecek şekilde halka olur. “Şimdi bedenimizi kullanarak ritim oluşturacağız. Önce ben ritim vereceğim. Dikkatlice takip edip ardından siz yapacaksınız.” yönergesiyle bir ritim verilir. (Ellerini birbirine, dizlerine, göğsüne, kollarına vb. vurarak, parmak şıklatarak, ayaklarını yere vurarak vb.) Sonra her çocuk değişik bir hareketle ritim verir. Bütün çocuklar yapar.
• Çocuklara “Bulduğumuz hareketlerle ritim tutarak hangi şarkımızı söylemek istersiniz?” diye sorulur. Çocuklarla birlikte söylenecek şarkı seçilir.
• Önce bir deneme yapılır. Çocukların isteğine göre birkaç kez tekrar edilerek söylenir.
Örneğin;
Daha dün annemizin (Yedi kez eller birbirine vurulur.)
Kollarında yaşarken (Yedi kez kollarına vurarak.)
Şimdi okullu olduk (Yedi kez ayaklarını yere vurarak vb.)

DEĞERLENDİRME

• İpli kukla olarak dans ettiğinizde neler hissettiniz?
• Vücudumuzla başka hangi ritimler oluşturabilirdik?
• İpli kukla dışında başka bildiğiniz ne tür kuklalar var?
• Bedenimizle ritim oluşturmak sana ne hissettirdi?
• Başka hangi şarkıları ritimle söyleyebilirdik?

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocuklarıyla birlikte yapabilecekleri kukla modelleri gönderilip kuklaları yaptıktan sonra karşılıklı kukla konuşturmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; yorulduğu anlarda dinlenmesi için fırsat verilebilir.

ÖNERİLER

• İpli kukla yoksa, sınıf içindeki bez bebekten kukla yapılabilir (İki kalem artı şeklinde tam ortadan bağlanır. Bağlanan yerden ip uzatılarak bebeğin başının üst kısmından iğne vb. ile tutturulur. Artı şeklin diğer uçlarından da ip bağlanarak ellerine ve ayaklarına uç kısmından tutturulur).