• Çocuklarla çevreyi temiz tutmanın önemi hakkında sohbet edilir ve çocukların yorumları alınır.
• Üzerinde çocuk resmi olan kâğıtlar çocuklara dağıtılır.
• Çocuklardan, resimdeki çocuğu ve şu an nasıl bir yerde olduğunu, etrafında neler olduğunu ve nasıl göründüğünü hayal ederek çizmeleri istenir.
• Resimlerle birlikte bahçeye çıkılır. Çocukların, yaptıkları resimlerle okulun çevresini karşılaştırmaları istenir ve yorumları alınır.
• Eğer okul bahçesinde çöpler varsa bunların nasıl buraya gelmiş olabileceği ve ne yapmak gerektiği üzerine konuşulur. Gerekirse çocuklarla birlikte çöpler toplanır ve çöp kutusuna atılır. • Daha sonra yeniden okul bahçesine bakarak ilk hali ile şimdiki hâlini karşılaştırmaları istenir.
• Ardından eller yıkanır.
• Geri dönüşüm sembolü çocuklara gösterilerek anlamını bilip bilmedikleri sorulur. Geri dönüşüm hakkında sohbet edilir.
• Geri dönüşüm materyalleri çocuklara gösterilir. (koliler, şişeler, kapaklar vb.)
• Bu malzemelerin eskiden ne işe yaradığı hakkında sorular üzerinden sohbet edilir.
• Çocuklar gruplara ayrılır ve malzemelerden bir ürün oluşturmaları istenir. Gruplara ürünlerini tamamlayınca ürünlerin kimlikleri (Ürün adı, ne işe yaradığı, kimlerin yaptığı, kullanılan malzemeler vb.) belirtilir.
• Ürünler oluşturulan geri dönüşüm köşesinde sergilenir.
• Çevremizde neler gördük?
• Çevrenizde gördüğünüz güzel şeyleri anlatır mısınız?
• Hangi çöpleri topladık?
• Kirli bir çevrede neler hissedersiniz?
• Temiz bir çevrede neler hissedersiniz?
• Geri dönüşüm sembolünü tanıyor musunuz?
• Daha önce nerelerde gördünüz?
• Daha önce hiç çevre temizliği yaptınız mı? Nerede?
• Gördüğünüz en temiz yer neresiydi?
• Nasıl bir çevrede yaşamak istersiniz?
• Ailelere ev temizliğinde çocuklarına ufak sorumluluklar vermeleri için notlar gönderilebilir. Ayrıca bu sorumluluklara ilişkin davranış çizelgesi oluşturulabilir.
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; okuma yazma biliyorsa ürün kimliklerini onun yazması sağlanabilir.
• Etkinlik sırasında bahçede cam kırığı gibi kesici çöplerin bulunması ihtimaline karşı öğretmen önceden çevreyi kontrol etmelidir.
• Geri dönüşüm kutuları hazırlanarak çocuklarla çöplerin ilgili kısmına atılması için gruplama yapmaları sağlanabilir.