Etkinlik Dünya Çocukları Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Dünya Çocukları (23 Nisan, Yarım-Tam, Parça-Bütün)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bütün ve yarımı gösterir. )
B G : K : Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünü parçalara böler. )
B G : K : Kazanım 21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar. (Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. )
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
S D G : K : Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.)
MATERYALLER : 23 Nisan kutlamalarını simgeleyen resimler, farklı ülke çocuklarına ait fotoğraflar, resim kâğıdı, makas, yapıştırıcı, boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Özgürlük, bağımsızlık, egemenlik, Özgürlük, bağımsızlık, egemenlik
KAVRAMLAR : Yarım-Tam
ÖĞRENME SÜRECİ

• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı simgeleyen resimler gösterilir. “Sizce resimlerdeki çocukları mutlu eden şey nedir? Bir kutlama yapıyor olabilirler mi? Neyi kutluyor olabilirler?” vb. sorular yöneltilir ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın yaklaştığına dikkat çekilir.
• Atatürk’ün çocukları çok sevdiği, bu bayramı çocuklara armağan ettiği belirtilir.
Bu bayramın dünyada çocuklara ait tek bayram olduğu ve ülkemizde kutlandığı söylenir.
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarını ve özgürlüğü konu alan videolar izlenir.
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı anlatılırken özgürlük kavramı ve bağımsızlık değeri ile ilgili de sohbet edilir.
Ülkemizde 23 Nisan kutlamalarına farklı ülkelerden çocukların davet edildiği, onları misafir ettiğimiz ve bayramı hep birlikte coşkuyla kutladığımız bilgisi verilir.
• Farklı ülkelerde yaşayan çocuklara ait fotoğraflar gösterilir. Kıyafetleri, saç/göz/ten renkleri, bize benzeyen ve bizden farklı olan özellikleri incelenir.
• Farklı ülkelerde yaşayan çocuk resimlerini kullanarak bir çalışma yapılacağı söylenir ve masalara geçilir. İncelenen çocuk fotoğrafları ortadan ikiye kesilir. Yarım fotoğraflar resim kâğıdına yapıştırılır. Yüzlerin diğer yarısı boya kalemleriyle çizilir ve renklendirilerek tamamlanır.
• Yapılan çalışmalar 23 Nisan panosunda sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı çocuklara kim armağan etmiştir?
• Daha önce 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarına katıldınız mı? Neler gözlemlediniz?
• Evinizde farklı bir ülkeden gelen arkadaşınızı misafir etmek ister miydiniz? Onunla hangi oyunları oynardınız?
• Özgür olmasaydık ne olurdu? Kendinizi nasıl hissederdiniz?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden bayram kutlamalarına çocuklarıyla birlikte katılmaları ve fotoğraflar çekerek okula göndermeleri istenebilir.

UYARLAMA

Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) riski olan bir çocuk varsa; yapılan etkinliklere katılmasını sağlamak amacıyla etkinlikler sırasında sembol pekiştireçler kullanılarak ilgisinin etkinlik üzerinde kalması sağlanmalıdır.

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Ekler
Dünya Çocukları-1.JPG