Etkinlik Kumbara Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Kumbara (Tasarruflu Olma, Yardımlaşma, Para)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Oyun , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Problemi söyler. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. )
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
MATERYALLER : Hamur kutusu, etiket, renkli bant, boya
SÖZCÜKLER : Hedef, sabır, yardım
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Öğrencilere “Çok istediğin ama yeterli paran olmadığı için alamadığın bir şey oldu mu? Peki, istediğin o şeyi almak için ne yapabilirsin?” diye sorularak para biriktirme cevabına ulaşmaları sağlanır.
• “Paramızı nasıl biriktirebiliriz? Elimize geçen bütün parayı harcarsak para biriktirebilir miyiz? O halde para biriktirmek için ne yapabiliriz? Kumbara kullanmanın faydaları nelerdir? Para biriktirmek neden önemlidir?” diye sorulur.
• “Elimize geçen paranın bir kısmını bir kumbaraya koyup güvenli bir yerde saklayabiliriz, elimize para geçtikçe kumbaraya para eklemeye devam edebiliriz. Karşımıza çok eğlenceli ve güzel şeyler çıkabilir. Ama sabredip para biriktirmeye devam edersek hedefimize daha kolay ve hızlı ulaşabiliriz.”
• “Yetişkinler de gelecekte yapmak istedikleri şeyler(yeni yerler ülkeler görmek, tatile gitmek, yabancı dil öğrenmek, enstrüman çalmak ya da bir hobilerini gerçekleştirmek için), pahalı şeyler almak (ev, araba, tekne, bisiklet, elektronik eşya vb. almak) için para biriktirirler.”
• “Sen paranı ne için biriktirmek istersin?” diye sorulur, küçük beyaz etiketlere resmini yapmaları istenir.
• Her bir çocuk için boş bir oyun hamuru kutusu alınır, çocukların yaptıkları resimler kutunun üzerine yapıştırılır. Ardından renkli bantlarla kutular süslenir. Kapakları kumbara kapağı olacak şekilde kesilir.
• Tamamlanan kumbaralara çocukların evden getirdiği bozuk paralar konur.
• “Kısıtlı imkanları olanlar veya ihtiyacı olanlar için neler yapabiliriz?” diye sorulur. Çocukların cevapları doğrultusunda sınıfta kitap yardımı, hayvanlara yem yardımı vb. yardım kumbarası veya kumbaraları oluşturulur.

DEĞERLENDİRME

• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Sen paranı ne için biriktirmek istersin?
• Kumbaramızı nasıl yaptık?
• Başka ne için para biriktirmek istersin? Bunun için nasıl bir kumbara yaparsın?
• Biriktirdiğin parayla kime yardım etmek istersin? Nasıl?

AİLE KATILIMI

• Ailelere yazı gönderilerek çocukları ile birlikte bir hedef belirleyip bir plan yapmaları istenebilir. Çocuklarıyla bir tane bu hedef için bir tane de yardım için kumbara oluşturmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; ihtiyaç halinde gerekli fiziksel destek sağlanmalıdır.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Yardımlaşma : Paramızı doğru kullanarak ihtiyaçlarımızı karşılayabilir, isteklerimizi gerçekleştirebiliriz. Bunların yanı sıra ihtiyacı olanlara destek olmanın da para kullanmanın güzel, doğru bir yolu olduğu ve bizi mutlu edeceği belirtilmeli, çocuklar yardımlaşma konusunda teşvik edilmelidir.