Etkinlik Doldur Boşalt Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Doldur Boşalt (Aktarma, Sabır, İşbirliği, Dolu-Boş, Islak-Kuru)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat , Oyun (Küçük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri kaptan kaba boşaltır.)
Ö B : K : Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. (Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.)
MATERYALLER : Sürahi, bardak, su, iki renk gıda boyası
SÖZCÜKLER : Sürahi, aktarma
KAVRAMLAR : Boş-Dolu , Islak-Kuru
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar iki gruba ayrılır, sayışma ile takım liderleri seçilir. Gruplar, iki ayrı masaya oturtulur ve “Doldur-Boşalt oyunu oynayacağız. Renkli sıvıyı bir bardaktan diğerine aktaracağız.” diyerek oyun hakkında bilgi verilir.
• Her gruba yarısı su dolu bir sürahi ve iki boş bardak verilir.
• Sürahideki sular gıda boyası ile renklendirilerek iki farklı renkte sıvı elde edilir.
• Boya katkısı ile suyun renginin değiştiği farklı bir sıvıya dönüştüğü vurgulanır ve oyuna geçilir.
• Öğretmenin işareti ile takım liderleri tarafından bardaklardan biri doldurulur ve sıvı diğer boş bardağa aktarılır. Aktarma işini tamamlayan çocuk bardakları yanındaki arkadaşının önüne iter, bu şekilde tüm grup üyeleri tarafından aktarma yapılır.
• Aktarma işlemleri esnasında sıvı eksilirse takım lideri sürahiden sıvı takviyesi yapar.
• Oyun esnasında çocuklar sıranın kendilerine gelmesini sabır ile beklerken aynı zamanda sıra kendilerine geldiğinde hızlı bir şekilde aktarımı gerçekleştirmeye çalışır.
• Grup lideri oyun bittikten sonra masalara dökülen suyun temizlenmesi için kurulama bezi, kâğıt havlu veya peçeteleri arkadaşlarına dağıtarak hep birlikte masaları ve yere dökülen suları temizlerler.
• Ardından üzerinde üç boş kabın çizili olduğu çalışma yaprağı dağıtılır. Çocuklardan kapların birini boş bırakmaları, birini yarıya kadar diğerini ise tam dolu gibi boyamaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• Su neden renk değiştirdi?
• Takım olmak nasıl davranmamızı gerektirir?
• Suyu hızlıca diğer kaba boşaltırken neler hissettin?
• Suyu bardaktan bardağa aktarmak kolay mı, zor mu? Neden?
• Bundan sonra bir kaptan diğerine suyu dökmeden boşaltmak için nelere dikkat edersin?

AİLE KATILIMI

• Çocukların ailelerinden evlerinde benzer şekilde, su veya başka nesneleri bir kaptan diğerine aktarma yapmasını fırsat tanıması istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; etkinlik kısa süreli planlanmalı, dinlenme araları verilmelidir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Çocuğun etkinlik esnasında sıranın kendisine gelmesini beklemesi sabır değerini desteklemektedir.
İş Birliği : Çocukların hep birlikte sınıfın temizlenmesinde görev alması iş birliği değerini desteklemektedir.
ÖNERİLER

• Çalışmada su yerine, irmik, kum, gibi akıcılığı olan farklı nesneler kullanılabilir. Suyu renklendirmede guaj, sulu boya vs. kullanılabilir.
• Boyama sayfası yerine çocuklara üç adet bardak verilip bardakları boş, yarım dolu, dolu şeklinde düzenlemeleri istenebilir.