Etkinlik Bayram Neşesi Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Bayram Neşesi (Kültürel Özellikleri Bilme, Ramazan Bayram)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.)
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir yetişkine yazdırır.)
S D G : K : Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemelere elleriyle şekil verir.)
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. )
MATERYALLER : Krepon kâğıdı, şönil kurdele vb., kap, kurabiye malzemeleri
SÖZCÜKLER : Ramazan Bayramı, ikramlık, bayramlık, paket, tezgah, dilek, kolonya
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklardan U düzeninde oturmaları istenir.
• “Ay batacak, güneş çıkacak,
Kucaklar sevgi dolacak,
Bakalım Elif bayramda neler yaşayacak?”
S.Dedeler
tekerlemesinin ardından “Elif’ in Bayram Neşesi” adlı hikâye okunur.
“Ramazan Bayramı yaklaşmıştı. Elif’in annesi ve babası bayram hazırlıklarına başlamış, bayram için ikramlıkları hazırlamıştı. Elif ise bayram alışverişi yapmak için sabırsızlanıyordu.
Bu heyecanını gören annesi, “Bayram hazırlıklarımız tamamlanmak üzere şimdi alışverişe gidip kalan ihtiyaçlarımızı alabiliriz” dedi.
Elif sevinçle“Ben hazırım. Haydi! Hemen gidelim anneciğim” dedi ve evden ayrılarak çarşının yolunu tuttular.
Çarşıdaki kalabalığı gören Elif’in heyecanı bir kat daha artmıştı. Marketlerin, bakkalların tezgâhlarında rengârenk şekerlerin, çikolataların, çeşit çeşit ikramlıkların sergilendiğini gördü. Kolonya, şeker, bayram hediyeleri ve bayramlıklarını alan Elif ile annesi alışverişi tamamlayıp eve döndüler.
Elif eve gelir gelmez bayramlıklarını özenle dolabına yerleştirdi. Koşarak annesinin yanına gitti. Bayramda çocuklar için aldıkları hediyeleri annesi ile birlikte paketlediler. Bütün aile yoğun geçen günün ardından birbirlerine “iyi geceler” dileyerek uykuya daldı.
Elif bayram sabahı heyecanla uyandı…”
S.Dedeler
• “Elif bayramda neler yaşamış olabilir?” sorusu yöneltilerek çocuklardanhikâyeyi tamamlamaları istenir.
• Çocuklara “Sizin evinizde bayramdan önce ne gibi hazırlıklar yapılır? Bayram gününde neler yapılır? Dünyada farklı bayramlar kutlanıyor olabilir mi? ” vb. sorular yöneltilerek bayram ile ilgili sohbet edilir.
• Ardından bayram kurabiyesi yapmak için masalara geçilir.
• Kurabiye malzemeleri bir kaba boşaltılarak yoğurulur ve kurabiye hamuru elde edilir. Çocuklardan kendi hamurlarına elleriyle şekil vermeleri istenir. Hazırlanan kurabiyeler fırında pişirilir.
• Kurabiyeler krepon kâğıdı ile paketlenir.
• Paketlenen kurabiyelerin üzerine çocukların bayram dileklerinin yazılı olduğu not kâğıdı yapıştırılarak paketler eve gönderilir.

DEĞERLENDİRME

• Bugün neler yaptık?
• Ramazan Bayramında neler yapılır?
• Bayramda kimler ziyaret edilir?
• Yakınımızda olmayan akrabalarımızla nasıl bayramlaşırız?
• Yaptığın kurabiyeleri bayramda kimlere ikram etmek istersin?
• Kurabiye yerine başka ne yapabilirdik?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarına bayramda evlerine gelen misafirlerine ikramda bulunurken sorumluluk vermeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğun performansına göre etkinlik içinde sırasıyla sözel yardım, işaret ipucu, model olma ve fiziksel yardım ile desteklenmelidir.

ÖNERİLER

• Kurabiye modeli tuz seramiği, kil hamuru, oyun hamuru vb. malzemeler kullanılarak hazırlanabilir.

Ekler
bayram neşesi.jpg