Etkinlik Her Yer Masmavi Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Her Yer Masmavi (Açık-Koyu, Mavi, Ton)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır. )
B G : K : Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Nesne/varlıkları renk tonlarına göre sıralar.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. )
MATERYALLER : Renkli kartlar, boya, sanat malzemeleri ve çeşitli artık materyaller
SÖZCÜKLER : Renk tonları
KAVRAMLAR : Açık-Koyu , Mavi
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocukların o gün mavi partisi için seçtikleri giysi ve aksesuarlar incelenir, sınıfta bulunan mavi renkli objeler gözlemlenir.

• Renk oyunu oynanır. Sakin bir müzik açılır, çocuklar müziğe uygun hareketlerle dans ederler, müzik durduğunda öğretmen elindeki renk kartlarından birini gösterir, çocuklar sınıf içerisinde o renkte bir obje bulur ve ona dokunurlar.

• Öğretmen müziği durdurup elindeki mavi kartı gösterdiğinde çocuklardan dokundukları mavi nesneleri almalarını ister. Çocukların bulduğu mavi objelerden mavi köşesi oluşturulur.

• Çocuklara sadece mavi renkte sanat malzemeleri (kurdele, düğme, ip, kumaş vb.) ve boyalar verilir. Çocuklardan bu malzemeleri tonlarına göre açıktan koyuya ya da koyudan açığa doğru sıralamaları istenir.

• Sıralamanın ardından çocuklardan sanat malzemeleri ve boyalarla özgün bir resim yapmaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• Bu etkinlikte neler yaptık?

• Çevrenizde, okulda, evinizde mavi neler var?

• Sanat çalışmasında kaç farklı tonda mavi renk vardı?

• Tek renk kullanarak resim yapmak ne hissettirdi? Neden?

Bunların haricinde:

• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan mavi renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere bir gün öncesinden haber mektubu gönderilerek çocuklarını herhangi bir mavi giysi veya aksesuarla göndermeleri istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; renk tonları ayırt edebileceği düzeyde farklılıklar içermelidir.

ÖNERİLER

• İnternet üzerinden monokromatik resim örnekleri bulunarak çocuklara gösterilebilir.

• Bu etkinlik diğer renklere de uyarlanabilir.