Etkinlik Büyüklerin Ellerinden, Küçüklerin Gözlerinden Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Büyüklerin Ellerinden, Küçüklerin Gözlerinden (Bayramlar, Kültürel Özellikleri Bilme)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
S D G : K : Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER : Bayramlaşma ile ilgili görsel, A4 kâğıdı, boya kalemleri, fon kartonu, yapıştırıcı, zarf
SÖZCÜKLER : Bayram, tebrik
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Bayramlaşmayı anlatan bir görsel ile çocukların dikkati çekilir.
• Çocuklardan görseli incelemeleri istenerek görselle ilgili sohbet edilir.
• Ardından “Bayram nedir? Bildiğiniz başka bayramlar var mı? • Bayramlarda neler yapılır?” vb. sorular yöneltilerek bayram ve bayramlaşma hakkında konuşma başlatılır.
• Bayramlarda akrabaların ziyaret edildiği, büyüklerin ellerinin öpüldüğü, hediyeleşmeler ve yardımlaşmaların olduğu, temiz ve yeni kıyafetler giyildiği anlatılır.
• Sabah hep birlikte kahvaltıların yapıldığı ve aile bireylerinin birbirleriyle bayramlaştığı anlatılır.
• “Haydi! Şimdi biz de bayramlaşalım.” denerek çocuklarla bayramlaşılır.
• Bayramlaşmanın sonrasında “Bayramını kutlamak istediğimiz biri için tebrik kartı hazırlamaya ne dersiniz?” diye sorularak masalara geçilir.
• Yarım A4 kâğıtları dağıtılır. Çocuklardan kâğıtlara bayramlaşmayı anlatan bir resim çizmeleri istenir. Resimler fon kartonuna yapıştırılır ve daha önceden hazırlanan “Bayramınız kutlu olsun.” yazısı çocuklara verilerek kartın üzerine yapıştırmaları söylenir. Kartlar zarflara yerleştirilerek sahibine göndermeleri için çocuklarla birlikte evlere yollanır.

DEĞERLENDİRME

• Yeni bir bayram kutlanacak olsaydı bu bayramın adı sence ne olurdu?
• Arkadaşlarınla bayramlaşırken neler hissettin?
• Tebrik kartı için yaptığın resimde neler anlattın?
• Bayramda sana bir kart gönderilseydi içinde neler yazmasını isterdin?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden tebrik kartlarını sahiplerine ulaştırmaları için çocuklarıyla birlikte postaneye gitmeleri ve gönderim sürecine rehberlik etmeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; ihtiyaç duyduğu takdirde fiziksel ve sözel destek verilmelidir.

ÖNERİLER

• Çocukların ilgileri doğrultusunda rol dağılımı (anne, baba, dede, nine, çocuk) yapılarak bayramlaşma ile ilgili drama çalışması yapılabilir.
• Çocukların ilgileri doğrultusunda rol dağılımı yapılarak telefonla uzaktaki arkadaş, akraba vb. kimselerle bayramlaşma konuşması canlandırılabilir.
• Çocukların bayram hediyesi olarak evlerine gelen çocuklar için, anne ve babaları için veya diğer akrabaları için resimler hazırlamalarına da rehberlik edilebilir.