Etkinlik Renkli Hamurlar Yapalım Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Renkli Hamurlar Yapalım (Sarı, Mavi, Kırmızı, Ana Renkler)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. )
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri sıkar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemelere elleriyle şekil verir.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemelere araç kullanarak şekil verir.)
Ö B : K : Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. (Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.)
MATERYALLER : Büyük plastik kap, iki su bardağı un, bir su bardağı tuz, bir su bardağı su, badana boyası-toz boya veya parmak boyası, tuz seramiğine şekil vermek için mandallar
SÖZCÜKLER : Mandal
KAVRAMLAR : Kırmızı , Sarı , Mavi
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar bir masanın etrafında toplanır. Masanın üzerine plastik kap konur. İçine iki su bardağı un ve bir su bardağı tuz konur.

• Her çocuk sıra ile hamuru yoğurmaya çalışır. Ele yapışmayacak kıvama gelince üç parçaya ayrılır.

• Parçalardan birisine kırmızı, birisine mavi, birsine sarı boya katılarak yoğrulur. Her çocuğa küçük birer parça verilerek renkleri sorulur.

• Daha sonra çocuklara tuz seramiği ve çeşitli şekillerde mandallar dağıtılır.

• Mandallar hakkında sohbet edilir (Mandal nedir? Ne işe yarar? • Mandalla neler yapabiliriz? Kaç çeşit mandal vardır? Çamaşırlar mandala ne söyleyebilir? Mandal olmasa çamaşırları ne ile tuttururduk?).

• “Mandalları bugün hamurları şekillendirmek için kullansak nasıl olur?” denilerek çocukların mandalları kullanarak hamura istedikleri şekilleri verebilecekleri söylenir.

• Etkinliğin ardından bir köşede sergi oluşturulur ve yapılan çalışmalar sergilenir.

• Etkinliğin sonunda sınıf toplanır ve temizlenir.

DEĞERLENDİRME

• Bu etkinlikte neler yaptık?

• Hamuru hazırlarken hangi malzemeleri kullandık?

• Hamurlara hangi renkleri verdik?

• Hamur ve mandallarla neler yaptın? Başka neler yapılabilirdik?

• Çevremizdeki her şey tek bir renk olsaydı nasıl olurdu?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evdeki mandalları kullanarak 1’den 9’a kadar sayı çalışması, şekil çalışması yapmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; konuşma esnasında daha fazla zaman verilir.

ÖNERİLER

• 3 yaş için hazırlanan hamurlar içerisine mandallar gizlenir ve çocukların dokunarak bulmaları desteklenebilir.

Mandallarla ilgili bir köşe oluşturulup incelemelerine fırsat tanınabilir.