Etkinlik Hava Çarkı Oyunları Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Hava Çarkı Oyunları (Sıcak-Soğuk, Hava Durumu)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.)
B G : K : Kazanım 20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Grafiği inceleyerek sonuçlarını açıklar.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.)
MATERYALLER : Güneşli hava, karlı hava, yağmurlu hava, rüzgârlı hava, bulutlu hava resimleri ,karton, yapıştırıcı, boyalar. müzik, müzik çalar.
SÖZCÜKLER : Hava, hava durumu
KAVRAMLAR : Sıcak-Soğuk-Ilık
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklara hava durumu ile ilgili bilgiler verilir. (Hava durumunun belli bir yerde herhangi bir mevsimdeki günlük hava koşulu olduğu söylenir.) Hava durumunu dikkate alarak giyinmenin sağlığımız için önemi hakkında konuşulur.
• Büyük daire şeklindeki bir karton beş bölüme ayrılır. Yağmurlu, karlı, güneşli, bulutlu, rüzgârlı hava resimlerinin olduğu kartlar bu bölmelere yapıştırılır. Daire şeklinin ayrılmış olduğu beş parçanın birleştiğinde tekrar daire şeklini oluşturduğuna dikkat çekilir. Hava durumu çarkı çocuklarla birlikte pastel boyalar kullanılarak renklendirilir.
• Dairenin ortasına kartondan hazırlanan bir ok yerleştirilir. O gün hava nasıl ise çocuklarla konuşulur ve ok o günün hava durumunu gösteren bölmeyi gösterecek şekilde yönlendirilir. Çocuklara “İş birliği içinde hazırlamış olduğumuz bu hava durumu çarkını kısa bir sürede hazırladık. Tek başımıza yapmış olsaydık çok zamanımızı alacaktı.” denerek işbirliği içinde çalışmanın önemine vurgu yapılır.
• Hazırlanan hava durumu çarkı ile bir oyun oynanacağı söylenir. Müzik açıldığı zaman herkes müziğin ritmine göre dans eder. Müzik durduğunda çarkın gösterdiği hava durumuna uygun yönergeler verilir. Örneğin; çark yağmurlu havayı gösteriyorsa “Şimdi hep beraber aynı anda şemsiyelerimizi açıyoruz.” yönergesi verilir. Tüm çocuklar aynı anda şemsiye açma öykünmesi yapar ve oldukları yerde donarlar. Müzik açıldığında yeniden müziğin ritmine uygun dans ederler. (Çark güneşli havayı gösterdiğinde tüm çocuklar aynı anda güneşlenme öykünmesi yapar vb.) Diğer hava durumunu gösteren öykünmeler gerçekleştirilerek oyun devam eder.

DEĞERLENDİRME

• Bugün yaptığımız çark bize ne gösteriyordu?
• Yağmurlu bir günde kendin nasıl hissedersin?
• Güneşli bir günde kendini nasıl hissedersin?
• Yarın havanın nasıl olacağını tahmin eder misin?
• İş birliği içinde hazırladığımız hava durumu çarkını tek başına yapıyor olsaydın neresini yaparken zorlanırdın?
• Televizyondan hava durumu ile ilgili program izlediniz mi?
• Güneşli havalarda neler yaparsınız?
• Yağmurlu havalarda nasıl giyinirsiniz?
• Soğuk bir kış günü hangi kıyafetlerini tercih edersin?
• Sıcak bir yaz günü neler giyersin?
• Hava durumunu başka nasıl gösterebiliriz?

Bunların haricinde:
• Çocuklardan bugün havanın nasıl olduğunu anlatan bir resim çizmeleri istenebilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocukları ile hava durumunu izlemeleri ve yarın havanın nasıl olacağı hakkında sohbet etmeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan öğrenci varsa; öykünme hareketlerinin yer aldığı oyuna bulunduğu sandalyeden, grup içerisinde devam etmesine özen gösterilebilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
İş Birliği :
ÖNERİLER

• Hava durumu çarkının içerisinde bulunacak resimler çocuklar tarafından çizilerek hazırlanabilir.