Etkinlik Şapka Yapalım Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Şapka Yapalım (Şapka)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz teması kurar. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını bekler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER : Gazete kağıdı veya fon kartonu, çeşitli renklerde rafyalar, artık ipler, renkli el işi kâğıtları, sim, yapıştırıcı, makas
SÖZCÜKLER : Bere, fes, fötr şapka, kasket, defile
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Bir gün öncesinden istenen şapkalar, çocuklar tarafından takılır. “Şapka ne işe yarar? Ne tür şapkalar vardır? (bere, fes, kasket, fötr şapka vb.) Şapkaları başka ne amaçla kullanabiliriz?” gibi sorular sorularak şapkalar hakkında sohbet edilir.

• “Haydi şimdi kendi şapkamızı tasarlayalım” denir.

• Renkli fon kartonlarına veya gazetelere yaklaşık 45-50 cm çapında yarım daireler çizilir. Çocuklardan bu daireleri kesmeleri istenir.

• Şapka şeklini vermek için parça, koni biçiminde kıvrılır, uçları bantlanır.

• Şapkanın her iki yanı delinir ve kurdele veya rafya geçirilir. Kaymaması için düğüm atılır.

• İpler ya da değişik süsler kullanarak şapka süslenir.

• Çocuklar yaptıkları şapkaları giyer ve sınıfta şapka defilesi yapılır. Her çocuğa yaptığı şapkayı nerede kullanacağını anlatmasına fırsat verilir

DEĞERLENDİRME

• Şapka ne işe yarar?

• Siz şapka olsaydınız sizi kimin giymesini isterdiniz?

• Hayvanlar şapka kullansaydı nasıl görünürdü?

• Nasıl bir şapkan olsun isterdin?

• Siz şapka kullanıyor musunuz? Neden?

• Şapkayı ne zaman ve nerede kullanıyorsunuz?

• Yaz ve kış aylarında sürekli şapka kullanan kişiler görüyor musunuz?

AİLE KATILIMI

• Ailelere istek haber mektubu gönderilerek çocuklarını şapkalarıyla göndermeleri istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu çocuk varsa; konuşma esnasında daha fazla zaman verilir.

ÖNERİLER

• Sohbet sırasında sınıfa getirilen şapkalar boyutlarına göre, renklerine göre, özelliklerine göre gruplanabilir.

• Mandallarla şapka asma çalışması yapılabilir.