Etkinlik Renkli Taşlarım Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Renkli Taşlarım (Terazi, Ölçme, Ağır-Hafif)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu tahmin eder. )
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu söyler.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. )
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
S D G : K : Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. (Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
S D G : K : Kazanım 13: Estetik değerleri korur. (Çevresini farklı biçimlerde düzenler. )
MATERYALLER : Çeşitli taşlar, iki tane kap, ip, fırça, boya
SÖZCÜKLER : Taş, kap, terazi, kefe, estetik
KAVRAMLAR : Ağır-Hafif
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla birlikte bahçeden toplanan farklı büyüklükteki taşlar sınıfın ortasında bir araya getirilir.
• Çocuklara taşlar ile ilgili sorular sorulur. “Taşlar nasıl oluşur? Çevremizde neler taştan yapılmıştır? Siz taştan neler yapmak isterdiniz? vb.”
• Çocukların cevapları dinlenir. Onların sorusu olup olmadığı sorulur. Varsa sorularına cevap verilir.
• Çocuklardan toplanan taşları incelemeleri istenir. Eline aldıkları taşların ağırlığına, yüzeyine ve şekline dikkat etmeleri söylenir.
• Çocuklardan taşları elleriyle tartmaları ve ağırlıklarını tahmin etmeleri istenir. Tahminler söylendikten sonra taşların hangilerinin ağır hangilerinin hafif olabileceğini bir terazi yardımıyla bulunabileceği belirtilir.
• Basit terazi oluşturulabilmek için sınıfa iki tane kap getirilir. Öğretmen basit bir terazi oluşturur (Elbise askısı, çubuk vb.). Basit terazinin bir kefesine öğretmen tarafından taş konulur.  Çocuklardan diğer kefesine sıra ile taşlarını koymaları istenir. Basit terazi düzeneğinin hareketlerini gözlemlemeleri istenir.
• Terazinin hareketine göre kaplardaki taşların ağırlığı hakkında çocukların fikri alınır.
• Çocuklar çalışma masalarına yönlendirilir. Getirdikleri taşları istedikleri gibi boyamaları istenir.
• Çocukların boyadıkları bu taşlarla sınıfın uygun bir bölümünde kendilerince güzel, uyumlu, estetik bir düzenleme yapmaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• Taşlara dokunduğunuzda neler hissettiniz?
• Elindeki taşın yüzeyi nasıldı?
• Elindeki taşın şekli sence neye benziyor?
• Elimizdeki taşlar ile nasıl bir oyun oynayabiliriz?
• Oynadığımız oyunda neler hissettin?
• Boyadığınız taşları ne olarak kullanmak istersiniz?
• Çevremizde taş kullanılarak yapılmış neler görüyorsunuz/biliyorsunuz?

Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ağır-hafif kavramlarıyla ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocukları ile birlikte evde de taşları kullanarak farklı çalışmalar yapabilecekleri söylenebilir.

UYARLAMA

Zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; etkinlikler sırasında uzun ve karmaşık cümleler yerine basit yönergeler kullanılmalıdır.

ÖNERİLER

• Taşlarla oynanabilecek üç taş, beş taş gibi oyunlar gösterilir ve çocukların ilgisine göre oynanabilir.
• Taşların oluşumu ile ilgili video izletilebilir.