Etkinlik Bozuk Paralar Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Bozuk Paralar (Para-2, Ön-Arka)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. )
B G : K : Kazanım 20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Grafiği oluşturan nesneleri veya sembolleri sayar. )
B G : K : Kazanım 20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Grafiği inceleyerek sonuçlarını açıklar.)
D G : K : Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. )
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Çevresindeki yazıları gösterir.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Kalemi doğru tutar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Kalem kontrolü sağlar.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Çizgileri istenilen nitelikte çizer.)
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler)
MATERYALLER : 1, 5, 10, 25, 50 kuruş ve 1 liralık bozuk paralar, çay tabakları, büyüteçler
SÖZCÜKLER : Yazı, tura, madeni para, bozuk para, kuruş
KAVRAMLAR : Para , Ön-Arka
ÖĞRENME SÜRECİ

• İçerisinde 1, 5, 10, 25, 50 kuruş ve 1 liralık bozuk paraların olduğu bir miktar para sınıfa getirilir.
• Madeni paralara bozuk para denildiği söylenir. Madeni paraların Atatürk resmi olan yüzüne tura, kaç lira olduğunun yazılı olduğu yüzüne yazı denildiği belirtilir. Getirilen bozuk paralar çocuklara tanıtılır.
• Bozuk paraların daha yakından incelenmesi için bir inceleme masası oluşturulur. Masaya bozuk paraları sınıflandırmada kullanmak için çay tabakları konulur.
• Çocuklar küçük gruplar halinde inceleme masasına çağırılır. Masaya gelen çocukların önce her bir bozuk parayı büyüteçle incelemeleri istenir. Paraların rengi, şekli, büyüklüğü ve dokusu hakkında konuşulur.
• Madeni paraların ön yüzünde Atatürk resmi (tura) ve Türkiye Cumhuriyeti yazısı, arka yüzünde ay yıldız olduğu böylece bu paraların Türk Lirası olduğunun anlaşıldığı söylenir.
• Bu yazı ve resimlerin kabartmalı yapıldığı, dokunarak paraların yüzeyindeki farklılıkların hissedilebileceği vurgulanır. Çocukların her bir paranın yüzeyine dokunmalarına fırsat verilir.
• İncelemenin ardından bozuk paralar masaya dökülür. Çocukların dökülen bozuk paraları 1 kuruşları, 5 kuruşları, 10 kuruşları, 25 kuruşları, 50 kuruşları, 1 liraları ayrı ayrı tabaklara koyarak gruplamaları istenir.
• Bütün çocuklar inceleme masasındaki çalışmalarını tamamladığında eldeki bozuk paralarla grafik çalışması yapılır. Her çocuk bir para seçerek parayı grafikte uygun sütuna yerleştirir. Her çocuk seçtiği parayı yerleştirdiğinde grafik çocuklarla birlikte incelenir.
• Grafik çalışması sonunda çocuklara kurşun kalem, kâğıt ve bozuk paralar verilir. Çocukların bozuk paraları kağıdın altına koymaları, paranın üzerini kurşun kalemle taramaları istenir. Bu teknikle paranın izinin kâğıtta belireceği söylenir. Çocukların bütün bozuk paraların yazı ve tura bölümlerinin izlerini kâğıtlara çıkarmaları teşvik edilir.

DEĞERLENDİRME

• Bu etkinlikte neler yaptık?
• İncelediğimiz bozuk paralarda neler gördünüz?
• Daha önce hiç incelediğimiz paralar dışında bozuk para gördünüz mü? Hangi ülkeye aitti, nasıldı?
• Grafik çalışması için hangi parayı seçtin? Neden?
• Sınıfta en çok hangi bozuk para seçildi?
• En az hangi para seçildi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ön-arka kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocuklarıyla evdeki değişik paraları incelemeleri istenilebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; grafik yapımında, grafiğin en alt sırasındaki para resimleri yerine, gerçek paralar yerleştirilir. Çocuğun seçtiği parayı yerleştirirken, sütunlara dokunarak parayı koyacağı doğru yeri bulması için yeterli süre ve destek verilmelidir.

ÖNERİLER

• Para eşleştirme çalışması yapılabilir