Etkinlik Yaprak Koleksiyonum Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Yaprak Koleksiyonum (Sonbahar, Koleksiyon)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Giysilerini giyer.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Giysilerini çıkarır.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Düğme açar.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Düğme kapar.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını çözer.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını bağlar.)
MATERYALLER : Yapraklar, büyüteç, boyama sayfası, yapıştırıcı, A4 kâğıt
SÖZCÜKLER : Mevsim, sonbahar, koleksiyon
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla birlikte doğa yürüyüşüne çıkılır. Yürüyüşe hazırlanırken ayakkabı ve montlarını kendileri giymeleri sağlanır.
• Hangi mevsimde olunduğu sorularak sonbahar hakkında sorgulama başlatılır. Doğadaki değişiklikler hakkında sohbet edilir. • Çeşitli özelliklerdeki yapraklar toplanır.
• Doğa yürüyüşü bitiminde ayakkabı ve montlarını kendileri çıkarmaları sağlanarak sınıfa geçilir.
• Yapraklar masaya gelişigüzel konur. Çocukların yaprakları büyüteçle incelemelerine fırsat verilir. Yaprakların renkleri, büyüklükleri, dokuları hakkında sohbet edilir.
• “Şimdi bu yapraklarla koleksiyon yapmaya ne dersiniz?” denilerek çocukların koleksiyon kelimesini fark etmesi sağlanır.
• Çocukların koleksiyon kelimesi ile ilgili fikirleri alındıktan sonra koleksiyon kelimesi açıklanır. A4 kâğıtlarına farklı renk, boyut ve dokulardaki yapraklar yapıştırılır.
• Çocuklardan koleksiyonlarına bir kapak sayfası tasarlamaları istenir.

DEĞERLENDİRME

• Hangi mevsimdeyiz?
• Sonbaharla ilgili hangi etkinlikleri yaptık?
• Etkinliklerde hangi malzemeleri kullandık?
• Doğa yürüyüşüne çıkarken neler giydik?
• Hava nasıldı?
• Kurumuş yaprakların arasında yürürken neler hissettin?
• Yapraklara dokunduğunda neler hissettin?
• Sonbaharda çevremizde nasıl değişiklikler olur?
• Hangi renkte yapraklar vardı?
• Başka mevsimlerde yapraklarda nasıl değişiklikler oluyor?
• Sonbaharda nasıl giyiniriz?
• Başka nelerin koleksiyonunu yapabiliriz?
Buların haricinde:
• Artan yapraklar büyük boy fon kartonuna yapıştırılarak sonbahar yaprakları panosu oluşturulabilir

AİLE KATILIMI

• Ailelere yaprak koleksiyonuna her ay yeni yaprakların ekleneceği bilgisi verilerek çocuklarla birlikte doğa yürüyüşlerine çıkarak farklı özellikteki yaprakları toplamaları istenebilir.

ÖNERİLER

• Bireysel koleksiyonun yanı sıra, sınıfta fen merkezine koymak üzere grup çalışması ile oluşturulmuş yaprak koleksiyonu hazırlanabilir.
• Koleksiyonun kalıcılığı için laminasyon cihazı/koli bandı/dc fix ile kaplama yapılabilir.

Ekler
YAPRAK KOLEKSİYONUM.jpg YAPRAK KOLEKSİYONUM2.jpg