Etkinlik Tatları Keşfetme Zamanı Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Tatları Keşfetme Zamanı (Deney)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir. )
B G : K : Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
MATERYALLER : Dil görseli, şeker, tuz, biber, limon, eşarp, A4, boya kalemleri
SÖZCÜKLER : Eşarp
KAVRAMLAR : Tatlı , Tuzlu , Acı , Ekşi
ÖĞRENME SÜRECİ

• Masaya tuz, şeker, limon, pul biber konur.
• “Tatları keşfetme zamanı” denerek çocukların gözleri bağlanır. Gözler kapalı olarak tat alma deneyi yapılır.
• En çok hoşlarına giden tatların hangisi olduğu sorulur.
• “Tüm yiyecekler tatlı olsaydı ne olurdu? Tuzlu, ekşi acı vb. olsaydı ne olurdu?” şeklinde sohbet edilir.
• "Dilin görevleri nelerdir?" sorusuyla çocuklarla sohbet edilir. Ardından dilin pürüzlü bir görünümü olduğu, pürüzlü olmasının tat almaya yardımcı olduğu açıklanır. Tatları hissetmenin dışında konuşurken sesleri çıkarmamıza yardımcı olan organ olduğu hakkında da bilgi verilir. Konuşarak dilin ağız içerisinde nasıl hareket ettiğine dikkat çekilir. Ayna karşısında dildeki tomurcukları ve konuşurken dilin aldığı şekilleri incelemeleri sağlanır.
• Muz, limon, simit, biber görsellerinin sınıf mevcudu sayısına göre çıktıları alınır.
• Tatlarına göre önce gruplandırılır. Ardından sınıf zeminine karışık olarak yerleştirilir. Bir kişi ortada ebe olur.
• Görsel resimlerin isimleri yerine tuzlu yiyecekler, tatlı, acı, ekşi olanlar yer değiştirsin. Tüm tatlar yer değiştirsin şeklinde yönergeler verilir. Yer değiştirme sırasında ebe kendine boş yer bulmaya çalışır. Yer bulamayan ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.
• A4 kağıdı verilerek sevdikleri tatlarla ilgili resim yapmaları istenir. Yapılan resimler panoda sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• Tatlı olan yiyecekler nelerdi?
• Gözleriniz kapalı iken neler düşündünüz?
• Dilin hangi kısımlarından hangi tatları alıyoruz?

AİLE KATILIMI

• Akşam yemeğinde yemeklerinin tatları hakkında sohbet edebilirler.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma yetersizliği bulunan çocuk varsa; çıkaramadığı sesler üzerinde dil çalışması yapılabilir.

ÖNERİLER

• Çocuklarla birlikte kurabiye, poğaça yapılabilir.
• Pul biberin acı olmamasına dikkat edilmelidir.