Etkinlik Dengeli Besleniyorum, Teşekkür Ediyorum Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Dengeli Besleniyorum, Teşekkür Ediyorum (Kanaatkarlık, Yeterli Dengeli Beslenme, Nezaket)
Etkinliğin Çeşidi
: Türkçe (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. )
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
Ö B : K : Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. (Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.)
Ö B : K : Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. (Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir.)
MATERYALLER :
SÖZCÜKLER : Dengeli, yeterli, beslenme, dua, öğün
KAVRAMLAR : Sabah-Öğle-Akşam
ÖĞRENME SÜRECİ

• Eba’dan “Kıpırdak İle Şıpırdak, Yararlı Besin Seçelim” adlı video izlenir.
• Video hakkında sohbet edilir.
• Dengeli beslenildiğinde ve beslenilmediğinde neler olabileceği hakkında sorgulama başlatılır (Dinç güçlü ve sağlıklı- güçsüz, hasta ve obez olma vb.).
• Günde kaç öğün yememiz ve öğünlerde neler yememiz gerektiği hakkında konuşulur.(Sabah kahvaltısı, öğle yemeği, akşam yemeği, ara öğünler)
• Yemekten önce ve sonra yapılması gerekenler hakkında konuşulur (El yıkamak, yemeği yapana teşekkür etmek, dua etmek vb.).
• “Çocuklar size Ali’nin başından geçen bir hikâyeyi anlatmak istiyorum” denir ve hikâye okunur:
Teşekkür
“Ben karnımı doyurdum, bekliyor oyunumu ”dedi Ali.
Oyuncakları onu beklerdi, üzülürlerdi Ali gelmedi mi?
Kırmızı Araba;
“Bugün erken geldin, yemeğini mi yemedin?” dedi şaşırarak.
Mavi Top;
“Ben daha hazır değilim, yeni geçti şişlerim.” dedi üzülerek.
Diğer oyuncaklar da şaşkındı, Ali vaktinden önce oyun istemişti.
Dedesi;
“Ali, tabağındaki yemek duruyor, senden başka kimse masadan kalkmıyor.”
Babası;
“Yemeklerimizi bitirmedik ki biz, oysa hepimiz birbirimizi beklemeliyiz. ”dedi.
Ali çok üzülmüştü, ona göre yemeği çoktan bitmişti. Tabağında kalan makarnayı, yemez miydi babası?
İstemese de yeniden masadaki yerine oturmak, oturdu yeniden oyuncaklarını bırakarak.
Masadakiler hep birden “teşekkür ettik, aile olmak bu” dedi
Herkes tabaklarındaki yemekleri bitirdi, sonra birbirini bekledi
Baba;
“Şimdi biz de teşekkür etmeliyiz, yemeklerimizi yedik hepimiz.”
Masada kim varsa, eller açıldı, hepsinin yüzüne gülücükler saçıldı.”
“Allah’ım hamdolsun verdiğin nimetlere, sağlık ve afiyetle” dedi baba.
Herkes önceden ezberlemişti belli, “Amin!” diyerek ellerini yüzlerine sürüverdi.
E. Ergin
• Hikâye hakkında konuşulur. Teşekkür etmenin ve tabaktaki yemeği bitirmenin önemi vurgulanır.
• Ardından yemeğe geçilir. Yemek esnasında “Biz de Ali’nin babası gibi teşekkür edelim.” denilerek tekerleme söylenir.
Süt içerim lıkır lıkır
Meyve yerim kıtır kıtır
Yemek seçmem ben asla
Her yemek yararlıdır
Yediğimiz şifa olsun
Soframız bereketle dolsun
Verdiğin nimetler için
Allah’ım sana şükürler olsun.
M. Uzun

DEĞERLENDİRME

• Bugün izlediğimiz çizgi filmin adı ne idi?
• Dengeli beslendiğimizde ne olur?
• Dengeli beslenmediğimizde ne olur?
• Yemekten önce neler yapmalıyız?
• Yemekten sonra neler yapmalıyız?
• Tabağımızdaki yemekleri bitirmezsek ne olabilir?
• Sizce tabağımızdaki bitmeyen yemekleri ne yapabiliriz?

UYARLAMA

• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa; farklı materyaller kullanarak bir terazi tasarlamasına fırsat verilebilir.

ÖNERİLER

• Hikâye canlandırılabilir.
• Hikâye çomak kukla veya hikaye kartı ile anlatılabilir.