Etkinlik Eşyalar Konuşuyor Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Eşyalar Konuşuyor (Eşyalar)
Etkinliğin Çeşidi
: Drama , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını bekler.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Basit dans adımlarını yapar. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. )
MATERYALLER : Resim kartları (Koltuk, sehpa, masa televizyon, abajur, sandalye, radyo, merdiven, halı, yatak, ütü, duvar saati vb.)
SÖZCÜKLER : Vitrin
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Sınıfın ortasında toplanılır. “Şu anda oyuncakçı dükkânının vitrinindeyiz. Hangi oyuncak olduğunuzu siz biliyorsunuz, müzik eşliğinde dans edeceğiz. Dans ederken hangi oyuncak olduğunuzu düşünün müzik durunca o oyuncağın şeklini alıp hareket etmeden duracaksınız” denir.
• Müzik eşliğinde bir-iki dakika dans edilir. Müzik durdurulunca çocuklar düşündükleri eşyanın şeklini alır. Öğretmen çocukların arasında gezerek “Ne güzel oyuncak bunlar böyle” der ve çocuklara tek tek hangi oyuncak olduğunu sorar. Tekrar müzik açılır. Diğer yönergeler: Mutfak eşyası satan dükkânın vitrininde mutfak eşyasısınız. Hangi eşya olduğunuzu siz biliyorsunuz.” gibi yönergeler değiştirilerek verilir. (Ev eşyası, giyim eşyası, banyo malzemesi, kırtasiye, bebek eşyaları, temizlik malzemeleri, tamir aletleri, vb. malzemeler satan mağaza vitrinleri oluşturulur.)
• Resim kartları çocuklara dağıtılır. “Bu eşyalar konuşabilseydi ne söylerlerdi?” diye sorulup bir örnek verilir. (Yatak: zıplamayın üstümde canım acıyor. Ütü: her şeyi dümdüz yaparım, insanlar bensiz yapamazlar onun için çok mutluyum vb.)
• Çocukların düşünmelerine fırsat verilip cevaplar alınır. “Sizce yatak neden böyle söylemiş olabilir? Başka ne diyebilirdi?” gibi duygu açıklama çalışmaları yapılır.
• Etkinlik sonunda resim kartlarındaki eşya ve malzemeler kullanım amaçlarına göre gruplanır.

DEĞERLENDİRME

• Oynadığımız oyunda hangi mağaza vitrinleri oluşturduk?
• Vitrinlerde hangi eşya ve malzeme oldunuz?
• Canlandırdığınız malzeme ve nesneleri daha farklı nasıl canlandırabilirdiniz?
• Neler hissettiniz?
• Eşyaları konuşturmak size ne hissettirdi?
• Ailenizle hangi mağazalara gittiniz?
Bunların haricinde:
• Daha önce çocukların tasarlayıp çizdikleri evin bölümlerine kullanılan eşyalar çizilip boyatılabilir.
• Renksiz eşya resimleri boyatılıp, kesilerek bölümlere yapıştırılabilir.
• Gazete ve dergilerden eşya vb. resimler kesilip, kâğıtlara yapıştırılarak grup veya bireysel mağaza vitrini oluşturulur.

AİLE KATILIMI

• Ailelere bu konuda bültenler hazırlanabilir

UYARLAMA

• Sınıgfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; varsa yönergeler normalden biraz daha yavaş ve sakin bir biçimde konuşularak verilmelidir. Çocuğun taklit etmesi için ona uygun model olunmalıdır.

ÖNERİLER

• Sınıf içinde çok kullanılmayan veya kullanılırken paylaşılamayan oyuncaklar kullanılarak “Bu oyuncak konuşabilseydi ne söylerdi?” çalışması yapılabilir.
• Ayrıca gereksiz kullanılmış kâğıt, yıpratılmış-yırtılmış-karalanmış kitap, bilerek kırılmış oyuncaklar için de bu çalışma uygulanabilir
• Resim kartları yerine eşyalara ait kuklalar da hazırlanabilir.