Etkinlik Tebessüm Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Tebessüm (Hz. Muhammed, Eş Anlam, İyilik, Dürüstlük)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş anlamlı sözcükleri kullanır. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER : Gülen ağız resim kalıpları, çöp şiş çubukları, makas, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER : Tebessüm, gülümseme, sadaka verme
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklara hikâye okunacağı söylenerek çember şeklinde oturulur.
Her günün bir önceki günden sıcak olduğu bir şehirde, o gün tatlı bir serinlik vardı. Kuşlar neşeyle cıvıldıyor, şarkılar söylüyordu. Rüzgâr şehirdeki tüm insanların kulaklarına huzurlu melodiler fısıldıyordu sanki. O gün çok güzel, aydınlık bir gündü.
Birden neşeyle cıvıldayan kuşların sesine, berrak mı berrak akan su şırıltılarına, rüzgârın nazikçe okşadığı yaprakların hışırtısına bir bebek sesi karıştı.
O bebek, güzeller güzeli Muhammed bebekti. Muhammed bebeğin doğmasıyla güneş ışıkları daha bir parladı. Bulutlar serin gölgeler yapıyordu şehrin üstüne. Şehri mis gibi bir koku sarmıştı. İnsanların yüzlerine aydınlık, tatlı bir tebessüm yerleşti.
Muhammed bebek büyüyecek; doğruluğu, güzel ahlakı, adaleti ve mutlu olmayı anlatacaktı. İnsanlar böyle hissediyorlardı. Dedesi Abdülmuttalip, Muhammed’in güzel davranışları ile insanlara yol göstereceğine tüm kalbiyle inanıyordu.
Yıllar geçiyor, Muhammed büyüyordu. Büyüdükçe davranışlarının güzelliği ile örnek oluyordu arkadaşlarına. Her zaman doğruları söylüyor, oynadıkları oyunlar sırasında kimseye haksızlık yapılmaması için çaba harcıyordu. Muhammed öğrenmeyi çok seven, araştıran, öğrendiklerini arkadaşlarıyla paylaşmaktan mutluluk duyan bir çocuktu. O sorumluluklarının bilincindeydi. Ailesine karşı sorumlulukları olduğunu bilirdi. Her zaman annesine yardımcı olurdu. Komşularına karşı da sorumluluklarını bilir, onları her gördüğü yerde güler yüzle selam verirdi. Çevresindekilerin, Muhammed’in güler yüzünü görünce içleri huzur dolardı. Uzun yıllar geçecek, insanlığa davranışları ile yol gösteren Hz. Muhammed (s.a.v.) tebessüm etmenin, güler yüzlü olmanın insanlara verilmiş bir sadaka olduğunu söyleyecekti. Doğru ve mutlu yaşamak isteyen bütün insanlar onun güzel ahlakını örnek alacaktı.
I. Öztürk

• Hikâyenin ardından çocuklara, “Muhammed (s.a.v.) nasıl bir çocuktu? Hangi özellikleri vardı? Arkadaşları onu neden çok seviyordu?” soruları sorularak çocukların cevapları alınır.

• Gülümsemek ile tebessüm etmenin aynı anlamda olduğu bilgisi verilir. “Tebessüm sadakadır.” Hadis-i Şerifine dikkat çekilir.

• Sadakanın ne olduğu açıklanır (İhtiyacı olan insanlara yardımda bulunmak).

• Tebessüm etmenin de sadaka vermek gibi insanlara mutluluk verdiği söylenir.

• Masalara geçilir. Çocuklara tebessüm eden ağız kalıpları verilir ve onlardan bu kalıpları keserek çöp şiş çubuklarına yapıştırmaları istenir.

• Çocuklardan yaptıkları ağız maskelerini ağızlarına tutarak karşılıklı sohbet etmeleri istenir.

• Çocukların ağız maskeleri ile fotoğrafları çekilir. Çıktıları alınarak panoda sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• Bugünkü hikâyemizde kimden bahsettik?
• En çok hoşuna giden özelliği neydi?
• Duygularımızı nasıl ifade ederiz?
• Sen en çok hangi yüz ifadesini seviyorsun, neden?

Bunların haricinde;
• Çocuklardan verilen gazete ve dergilerden gülümseyen insanların resimlerini kesmeleri ve bu resimleri bir araya getirerek bir kolaj çalışması yapmaları istenebilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte güler yüzlü olmanın önemi hakkında konuşmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, hikâye ile ilgili sohbet edilirken daha basit ve kısa cevaplı sorular sorulmalıdır.

ÖNERİLER

• Çöp şiş çubuğu yerine pipet, dilbasar (abeslang) vb. materyaller de kullanılabilir.