• Kahvaltı sonrası masaya dökülen yemek artıkları, ekmek kırıntıları çocuklara gösterilir. Neler yapılabileceği hakkında fikirleri istenir.
• Havanın soğuması ile birlikte kuşların yiyecek bulmakta zorlandıkları hakkında sohbet edilir. “Bu durumda kuşlara nasıl yardımcı olabiliriz?” diye sorulur. Yemek artıkları bir kâseye toplanarak bahçede uygun bir yere konur.
• Daha sonra çocuklara “Kuşlara yardımcı olmak size ne hissettirdi? Yiyecek artıklarımızı değerlendirmek nasıl bir davranıştı? Kuşlara yardımcı olmak için başka neler yapabiliriz?” soruları sorulur.
• Önceden hazırlanmış olan kuş yemi, su bidonu ve tahta kaşıkları çocuklara gösterilir. Bu malzemelerle neler yapılabileceği hakkında çocuklarla sohbet edilir. Cevaplar doğrultusunda kuşlar için bir yemek evi yapılacağı söylenir.
• Önce öğretmen tarafından su bidonunun tahta kaşıkları konacağı kısımları kesilir. Çocuklar ile birlikte kuş yemi içine yerleştirilir. Tahta kaşıklar öğretmen tarafından içine doğru yerleştirilir.
• Serçenin yemek evi uygun ağaca asılır.
• Yiyecek artıklarıyla ne yaptık?
• Bugün kuşlar için neler yaptınız?
• Yaptığınız iyilik karşısında ne hissettiniz?
• Kuşları hiç gözlemlediniz mi? Anlatır mısın?
• Evde çocukların aileleri ile birlikte sokakta yaşayan hayvanlar için yemek kapları hazırlamaları istenebilir.
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; yemi avuçlarıyla hissetmesine fırsat verilir.
• Kuş yemi bulunmadığı takdirde farklı tahıl ürünleri kullanılabilir.