Etkinlik İki Sarı Kelebek Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: İki Sarı Kelebek (2 ( iki ), Sarı)
Etkinliğin Çeşidi
: Türkçe , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. )
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar. )
MATERYALLER : Halat
SÖZCÜKLER :
KAVRAMLAR : 1-20 arası sayılar , Sarı
ÖĞRENME SÜRECİ

“İki Kelebek” tekerlemesi söylenerek çocukların dikkati çekilir.
          İki Kelebek
Bir tane kelebek, havada dans ederek,
Canı sıkıldı, arkadaşım yok diyerek.
Baktı çok uzaklara, gördü kanatları,
Yaşasın iki tane olduk dedi,
Kanatlarını çırptı gülümseyerek
                      E. Dönmezler


Çocuklardan U düzeninde oturmaları istenerek “Sarı Kanatlı Kelebek” adlı hikâye okunur.
Sarı Kanatlı Kelebek
Sarı kanatlı bir kelebek ormanda dans ediyor uçuyor, yorulduğu zaman çiçeklere konarak dinleniyordu. Bir süre sonra canı sıkılmaya başladı. Oyun oynamak için bir arkadaşa ihtiyacı olduğunu hissetti. Karıncaları gördü, yanlarına gitti ama onların çok işi vardı. Gül bahçesine gitti ama güller de hareket edip oynayamıyorlardı. O sırada uzakta hareket eden bir şey gördü. Yanına doğru uçmaya başladı. Yanına gittiğinde çok sevindi. O da kendisi gibi sarı kanatları olan bir kelebekti. “Yaşasın! İki tane kelebek olduk, artık yalnız değilim” dedi. Sarı kelebeğe selam verdi ve tanıştılar. Birlikte oyun oynamaya, dans etmeye başladılar. Sarı kelebeğin arkadaş bulmasına çok sevinen güller iki kelebeğin oyunlarını gülümseyerek izlediler                                                                                         

E. Dönmezler


• Çocuklara “Hikâyenin başında kaç tane kelebek vardı? Kelebek ne renkti? Kelebek neler yapıyordu? Ormanda kimlerle arkadaş olmak istedi? Daha sonra ne oldu?” vb. sorular sorularak hikâye hakkında sohbet edilir. Daha sonra çocukların istekleri doğrultusunda rol dağılımı yapılır ve hikâye canlandırılır. Canlandırma sırasında kaç kelebek, kaç karınca, kaç gül vb. olduklarını saymaları istenir.
• Canlandırmanın ardından 2 rakamı çocuklara gösterilerek tanıtılır. “İki elimizi kaldıralım, İki defa alkışlayalım, iki defa zıplayalım, iki kalem getirelim, iki lego getirelim.” vb. yönergeler verilerek çocuklardan yönergeleri uygulamaları istenir.
• Ardından 2 rakamı halat kullanılarak sınıf zeminine çizilir ve çocuklardan ikişerli grup olmaları istenir. Eş olan çocuklar kol kola girerek çizginin üzerinde 2 rakamının yazım yönüne uygun bir şekilde yürümeleri istenir.
Bütün çocuklar yürüyüşlerini tamamladıktan sonra çocuklardan 2 rakamının sınıfta nerelerde bulunduğunu söylemeleri istenir (Saatte, kitap sayfalarında, afiş ve posterlerde vb.).

DEĞERLENDİRME

• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 2 sayısı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte gittikleri bakkal, market, alışveriş merkezlerinde bulunan ikili paketlenmiş ürünleri bulmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; daha önce kazandığı bilgiyle yeni bilgiyi bütünleştirebilmesi için kontrast renklerden oluşan uygun görsellerle dikkatinin çekilmesi sağlanabilir

ÖNERİLER

• Diğer rakam tanıma ve gruplama çalışmalarına da uyarlanabilir.