Etkinlik Ayakkabı Saklama Oyunu Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Ayakkabı Saklama Oyunu (Geleneksel Çocuk Oyunları, Yardımlaşma)
Etkinliğin Çeşidi
: Oyun (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.)
S D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde durur.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde sıçrar.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabılarını giyer. )
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabılarının çıkarır.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını çözer.)
Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını bağlar.)
MATERYALLER : Poşet
SÖZCÜKLER :
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

•  Çocuklara “Ayakkabı Saklama” oyunu oynanacağı söylenir.
•  Ebe seçimi, tekerleme/sayışma veya çocukların anlaşarak bir kişiyi seçmeleri şeklinde gerçekleştirilir.
•  Ardından tüm çocuklar kendilerine ait bir ayakkabıyı sınıfın ortasına yerleştirilmiş poşete yerleştirirler.
•  Ebe ayakkabıları alarak sınıf içerisinde çeşitli yerlere saklarken diğer çocuklar arkalarını dönerek ebeye ayakkabıları saklaması için zaman verirler.
•  Ebe bütün ayakkabıları sakladıktan sonra çocuklar tek ayak üzerinde sıçrayarak ayakkabılarını bulmaya çalışırlar.
•  Ayakkabısını bulup poşete ilk getiren çocuk ebe olarak diğer çocukların ayakkabılarını saklama hakkı elde eder ve oyun bu şekilde devam eder.
•  Oyunun sona ermesi ile birlikte çocuklardan kendi ayakkabılarını giymeleri istenir.
•  Çocukların yardıma ihtiyacı olan arkadaşlarına yardımcı olmaları teşvik edilir.
•  Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda devam eder.

DEĞERLENDİRME

• Bu oyunu nasıl oynadık?
• Ayakkabılar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdi?
• Ayakkabını bulamasaydın bu sana ne hissettirirdi?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarına ayakkabılarını giymeleri konusunda sorumluluklar vermeleri istenebilir. 

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; öğretmen zihinsel yetersizliği olan çocuğun performansına göre etkinlik içinde model olma ve fiziksel yardım kullanarak çocuğun ayakkabısını bulmasına yardımcı olabilir.
 

DESTEKLENEN DEĞERLER
Yardımlaşma : Yardımlaşma ve yardımlaşmanın önemine vurgu yapılarak ayakkabılarını giyemeyen veya bağcıklarını bağlayamayanlara yardımcı olmak için çocukların gönüllü olmaları desteklenir.
ÖNERİLER

• Uygun ortam ve hava koşullarında etkinlik açık hava etkinliği olarak da uygulanabilir.