• Çocuklara çeşitli trafik işareti levhalarının olduğu görseller gösterilir. Bu görsellerin ne olduğu, üzerindeki işaretlerin ne anlama geldiği, üzerinde yazılanların ne anlama gelebileceği sorularak sohbet başlatılır. Görsellerle ilgili merak ettiklerini sormaları istenir.
• Trafikte nelere dikkat edilmesi gerektiği, trafik kurallarına uymazsak neler olabileceği, trafikte insanların nasıl saygılı olabilecekleri konuşulur. Trafik kurallarına uymanın herkesin sorumluluğu olduğu vurgulanır.
• Trafik ışıklarının hangi renk olduğu ve renklerin hangi anlama geldiği hakkında sohbet edilir. Trafik polisi resmi gösterilerek görevleri hakkında sohbet edilir.
• “Trafik” isimli şarkı hareketleriyle birlikte söylenir.
Trafik
Kırmızıda asla geçmem (İşaret parmağı iki yana sallanır)
Sarı yanar beklerim (Eller bele konur beklenir)
Yeşil yanınca ise
Durmadan ilerlerim (Yerinde yürüyüş hareketi yapılır)
Kurallara uyarım,
Uymayana kızarım. (Kızma mimiği yapılır)
Kurallara uyanı
Her zaman alkışlarım (Alkış yapılır)
G. Sarıoğlu
• Şarkının ardından masalara geçilir. Trafik ışığı modeli çocuklara gösterilir. Sırasıyla üsttekinin kırmızı, ortadakinin sarı, alttakinin yeşil olduğu vurgulanır. Kırmızı, sarı ve yeşil renkteki pullar dağıtılır. Trafik ışığı modeline bakarak üstten alta (kırmızı-sarı-yeşil) olmak üzere “Çılgın Trafik Işıkları” örüntü çalışma sayfasını yapmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün hangi trafik işaretlerini öğrendik?
• Trafik işaretleri olmasaydı neler olurdu?
• Trafik polisinin görevleri nedir?
• Trafik ışıkları olmasa yayalar/sürücüler ne zaman geçebileceğini nasıl anlayabilirlerdi?
• Trafik ışıklarına dikkat etmeyen yayalar/sürücüler seni duyabilselerdi onlara ne söylemek isterdin?
• Çevrende başka hangi trafik işaretlerini görüyorsun?
• Trafik ışıklarının sırası nedir?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, örüntü ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
• Ailelere trafik kuralları ile ilgili bir bülten gönderilebilir.
Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; “Trafik” şarkısı söylenirken ritim aletleriyle ritim oluşturması istenebilir.
• Seçilen trafik işaretleri çocukların günlük yaşamda sık sık karşılaştıkları işaretlerden seçilebilir (yaya geçidi, dur, hastane, park yeri, engelli park yeri vb.).
• Örüntü çalışması için pullar fon kartonundan oluşturulabilir.
• Pul oluşturulamadığı durumda renkli kalemlerle boyanabilir ya da parmak boyasıyla baskı yapılabilir.
• Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "EGM Çocuk" adlı siteden trafik ile ilgili çizgi filmler ve animasyonlar izletilebilir.