Etkinlik Besin Tabağı Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Besin Tabağı (Sağlıklı Beslenme, Sorumluluk)
Etkinliğin Çeşidi
: Fen , Oyun , Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Parçaları birleştirerek bütün elde eder.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri açıklar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
D G : K : Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. )
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Çevresindeki yazıları gösterir.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda koşar. )
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.)
Ö B : K : Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. (Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.)
MATERYALLER : Besin tabağı afişi, çalışma sayfası, boya kalemi, makas
SÖZCÜKLER : Tüketmek, besin tabağı, afiş, sağlıklı, sağlıksız
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla sağlıklı beslenmenin önemi hakkında sohbet edilir.  
• Yeryüzündeki tüm canlılar bir şekilde beslenmeye ve hayatlarını devam ettirmeye gerek duyduğundan bizlerin de gün içinde mutlaka tüketmemiz gereken gıdalar olduğundan bahsedilir.
• “Sağlığımız için hangi gıdaları tüketmemiz gerekir?” sorusu sorularak çocuklarla beyin fırtınası yapılır.
• Gün içerisinde yeterli miktarda tüketmemiz gereken besin grubu (Tahıl grubu; ekmek, bulgur, makarna, pirinç; meyve ve sebze grubu; süt grubu: peynir, süt, yoğurt; et grubu: et, tavuk, yumurta; kuru baklagiller, yağlılar ve tatlılar) görsellerinin bulunduğu besin tabağı afişi çocuklarla incelenir ve duvara asılır. Besin tabağındaki gıdalar hakkında sorular sorulur.
• Ardından “Sağlıklı mı sağlıksız mı?” oyununun oynanacağı söylenerek çocuklara oyun anlatılır.
• “SAĞLIKLI” ve “SAĞLIKSIZ” yazan kartonlar çocukların görebileceği şekilde sınıfın karşılıklı iki duvarına asılır.
• Kartonlarda ne yazıyor olabileceği sorulur ve çocukların dikkati yazılı görsellere çekilir.
• Çocuklara duvarda yazan kelimeler açıklandıktan sonra oyunda söylenecek olan besinin sağlıklı veya sağlıksız olma durumuna göre çocukların ilgili kartonun yanına koşmaları gerektiği söylenir.
• Oyunun ardından çocukların masalara geçmeleri istenir. Duvarda asılı duran besin tabağına bakarak besin tabağı yapbozunu boyamalarına, kesmelerine ve yonca oluşturacak şekilde parçaları bir araya getirmelerine rehberlik edilir.
• Yapboz hakkında konuşularak sabah, öğle, akşam tüm besin gruplarından dengeli bir şekilde tüketmemiz gerektiği söylenir. Şeker, cips, asitli içecekler gibi yiyeceklerin de çok fazla tüketildiğinde neler olabileceği hakkında konuşulur.
 

DEĞERLENDİRME

• Duvara asılan kartonlarda ne yazıyordu?
• Besin tabağında hangi gıdalar vardı?
• Sağlıklı beslenmek için hangi gıdaları tüketmeliyiz?
• Hangi gıdalar sağlıksızdır? • Sağlığımıza dikkat etmezsek neler olur?
• Sağlığımızı korumak için neler yapmalıyız?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden evlerindeki gazete ve dergilerden faydalanarak çocuğuyla birlikte besin tabağı afişi hazırlamaları istenebilir.
 

UYARLAMA

• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; hazırlanan besin tabağına yakından bakmasına fırsat tanınabilir. Afişin kolay görülebilen yakın bir mesafeye asılmasına dikkat edilebilir.
 

DESTEKLENEN DEĞERLER
Sorumluluk : Sağlığımızın sorumluluğunun bize ait olduğuna ve sağlıklı beslenmenin sağlıklı ve başarılı bir yetişkin olabilmede ön koşullardan biri olduğuna dikkat çekilebilir.
ÖNERİLER

• Sağlıklı sağlıksız yazan kartonlara örnek görseller yapıştırılabilir.

Ekler
Besin Tabağı.jpg