• Çocuklar gelmeden önce masaların üzerine Atatürk’ün fotoğrafları yerleştirilir.
• Çocuklar sınıfa gelince dikkatlerini fotoğraflara çekmek için sohbet başlatılır.
• Çocukların fotoğrafları incelemelerine, aralarında sohbet etmelerine, soru sormalarına fırsat verilir.
• Bütün fotoğraflar incelendikten sonra her çocuk bir fotoğraf alır.
• Fon kartonları dağıtılarak çocuklardan kartonlarının ortasına fotoğrafları yapıştırmaları ve kenarlarını istedikleri boya ya da malzemelerle süslemeleri istenir.
• Biten çalışmalar bir albüm oluşturacak şekilde üst üste koyulur, kenarlarından delinip kurdele ile bağlanır.
• Yapılan Atatürk albümü çocuklarla birlikte incelenir.
• Fotoğraflarla ilgili çocukların fikirleri alınır ve sonrasında her fotoğrafla ilgili bilgi verilir.
• Atatürk hakkında kısa bir video izlendikten sonra yapılan albüm çocukların istedikleri zaman alıp inceleyebilmeleri için ulaşabilecekleri bir yere konulur.
• Atatürk kimdir?
• Atatürk bu fotoğrafta ne yapıyor?
• Atatürk bizim için neler yapmış?
• Albüm oluştururken hangi fotoğrafı tercih ettin? Neden?
• Süsleme için neler tercih ettin? Neden?
• Sence albümü başka nasıl tasarlayabilirdik?
• Ailelerden Atatürk ile ilgili bir fotoğraf, şiir vb. okula göndermeleri istenebilir.
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk varsa; yönerge verilirken, kısa ve net ifadeler kullanılmalıdır. Yönergeler sadece işitsel olmamalıdır. Bunun yanında kart, resim veya nesnelerle desteklenmelidir.
• Atatürk’ün günlük hayatındaki fotoğraflarından seçmeye özen gösterilmelidir (Örneğin; Atatürk yüzerken, kızıyla gezerken, öğretmenlik yaparken, salıncakta sallanırken vb.).
• Anıtkabir sanal turu yapılabilir.